22 september 2024

The Botanical Palette - Beauty Bay

I går, lördag, var vi iväg och hälsade på min gamla chef med man från min tid i leksaksaffären. De bor på Ekerö, mina gamla hemtrakter. Så himla mysigt att träffa dem. Blev bjuden på kräftor och diverse annat gott. Sov över så klart. Innan vi for ville jag göra ett litet fejs... inte så mycket ståhej. Ville bara inte känna mig så blek och osminkad. Så nåt enkelt fick det bli.



The Botanical Palette från Beauty Bay.






Bas för skuggorna: Neutral Eye Base från Kiko Milano.
Samtliga skuggor från paletten ovan.
Längs brynbenet: Mushroom.
Yttre vrån: Ash.
Över rörliga delen av ögonlocket: Waterfall.
Inre vrån: Lily.
Eyeliner: pressat svart skugga längs franskaten (Carbon från MAC).
Mascara: Banger Mascara från Makeup Mekka.
Bryn: Mix & Match Eyebrow Colour 1. Dark från Viva la Diva.





Läppglans: Glam från Fiftyfifty Makeup.



Primer: Base Glow Illuminating Primer från 17.
Bas:  Blur Foundation Light Ivory från Lumene.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Maxi Matt Face & Body Bronzer Be Brave från Catrice.
Blush: Posh från Make Up Store.


Ses i morrn!

Inga kommentarer:

35C Everday Chic - Morphe

I morse blev det lite filmning för kanalen igen. Började ju för någon månad sedan en ny serie där jag tänkte göra monokromatiska looker. Bör...