20 september 2024

Abscission Palette - Arttitude Cosmetics

Så var det äntligen fredag. Den här veckan har känts så himla lång. Jag visste inte hur fort jag skulle ta mig hem... 

I morse använde jag en palett som är ny i min samling. Den har legat oanvänd i min låda i minst ett par månader. Beställde den i försomras men den har blivit liggandes. Colorstoryn är höstig i mitt tycke så jag kände liksom inte för att använda den förrän nu. Galet fin med fantastiska skimmer och duochromes.




The Abscission Palette från Arttitude Cosmetics.






Bas för skuggorna: Neutral Eye Base från Kiko Milano.
Samtliga skuggor från paletten ovan.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Fall.
I globlinjen: Maple.
Över rörliga delen av ögonlocket: Abscission.
Highlight i inre vrån: Multichrome Pressed Highlighter Dimension från Arttitude Cosmetics.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC Cosmetics.
Mascara: the Banger Mascara från Makeup Mekka.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppglans: Glitz från Fifty/Fifty Makeup.

Var inte nöjd med det här läppglanset ihop med looken så bytte till ett annat läppglans efter att jag tagit bilderna. Se nedan.



Läppglans: Glam från Fifty/Fifty Makeup.



Primer: Cloud Elixxir från Makeup Revolution.
Bas: HD Liquid Coverage Foundation 03 Sand Beige från Catrice.
Puder: Loose Setting Powder Vanilla från Anastasia Beverly Hills.
Bronzer: Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Multichrome Pressed Highlighter Dimension från Arttitude Cosmetics.
Blush: från MadWitch Cosmetics Scorpio Hot Blush Palette.
Setting spray: Lasting Fix från Maybelline.




Vi ses på söndag! Vi är bortbjudna i morgon. Ska till min gamla chef och hennes man från när jag jobbde i leksaksaffären på Ekerö. Lite kräftor vankas och vi får så klart sova över. Ska bli så mysigt att träffa dem.

Inga kommentarer:

Abscission Palette - Arttitude Cosmetics

Så var det äntligen fredag. Den här veckan har känts så himla lång. Jag visste inte hur fort jag skulle ta mig hem...  I morse använde jag e...