21 juli 2024

High Tide & Good Vibes Palette - Tarte

Jag är tillbaka efter att ha varit ute på vift de senaste 24 timmarna. Dottern och hennes sambo hade sommarfest/inflyttningsfest och vi var bjudna, sambons föräldrar likaså men annars mest kompisar. Dvs de flesta är knappt hälften av ens ålder. Dvs hög nivå på festandet. Det blev en extremt trevlig och lyckad tillställning, med vansinigt god mat mycket dricka och dans. Hade superroligt och kom inte i säng förrän långt in på småtimmarna. Liite trött och sliten idag. Men nöjd.

I allafall så ville jag göra en sminkning som matchade min klänning som jag hade på mig. Det gick väl sådär. I min värld en väldigt tråkig sminkning i förhållande till vad jag skulle annars ha gjort om jag skulle på fest. Så tja, kunde ju ha gjort nåt mer tjohoigt.

Hur som helst så har jag fått den här paletten av samma dotter som nu hade den här festen. Hon köpte den till mig när hon var på Sephora i Paris för ett antal år sedan.




High Tides & Good Vibes Palette från Tarte.






Bas för skuggorna: Neutral eye base från Kiko Milano.
Samtliga skuggor från paletten ovan.
I globlinjen och ut mot brynbenet: Surf's Up och South Beach.
Yttre vrån: Galapagos.
Över rörliga delen av ögonlocket: Buried Gold.
Under ögat: Dive In.
Glitter i inre vrån: Champagne Beach.
Eyeliner: Fluidlie Blacktrack från MAC Cosmetics.
Mascara: Banger Mascara från Makeup Mekka.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.





Läppglans: Gosh On Stage Cool Lip Jam.



Bas: Tinted Day Cream Medium från Make Up Store.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Sparring Partners från Catrice Jungle Book Face Palette.
Higlight: Stockholm Midnight Sun från Nomad Cosmetics.
Blush: Duet Blush & Topper Catching från Makeup Mekka.



Ses i morrn!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Idag har jag filmat en kollabvideo. Jag har en kollab med en kvinna från USA, Gloria. Vi har skickat varandra en varsin höstig bild och ska ...