11 januari 2023

The Cobra Palette - Klarity Cosmetics

Ledig dag idag. Gick ju hem tidigt igår för att jag inte mådde bra. Har inte mått bra idag heller. Sov som en stock och vaknade sent trots att jag sov flera timmar när jag kom hem igår. Hängig och jäkligt trött. Så jaa, jag kommer vara hemma i morgon också. Har inte gjort nåt idag alls... jag och gubben åkte iväg till en second hand butik i Sala, prytlar, prylar och allt möjligt skrot. Hittade faktiskt nya gardiner till sovrummet. 60 kr... kan man ju stå ut med! Tja det var den lilla utflykten jag orkade med idag. 

Kom hem och satte mig källaren... som vanligt. Jag face timeade med Steph från England och Heather från USA samtidigt, så vi satt där och babblade och sminkade samtidigt. Steph valde vilken palett jag skulle använda för jag var totalt fantasilös. Det blev the Cobra palette från Klarity Cosmetics som jag inte använt på länge. Steph är uppfödare av ormar och de har ca 50 ormar hemma (ve och fasa) så det var ett naturligt val för henne. 




The Cobra Palette från Klarity Cosmetics.






Bas för skuggorna: Neutral Eye Base från Kiko Milano.
Samtliga skuggor från paletten ovan.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Hisssterical och Boa and Arrow.
Yttre vrån: Don't Hiss Me Off.
Över rörliga delen av ögonlocket: Pie-thon.
Under ögat: Mamba.
Highlight i inre vrån: Moonlit Sky från Sugar Drizzle's On to of the mountain & beneath the stars Highlighter Palette.
Linje längs globlinjen samt under vingen: gjord med Cake It! Liner Honour från Arttitude Cosmetics.
Eyeliner: Cake Eyeliner Black från Make Up Store.
Mascara: Lash Princess Sculpted Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Long Lasting Liquid Lipstick Emerald City från Ofra Cosmetics.



Primer: Strobe Glow Aspen från Make Up Store.
Bas: All Nighter Waterproof Longwear Liquid Foundation 2.0 från Urban Decay.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Dream SunGlow Bronzer 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Divine Highlighter från VE Cosmetics.
Blush: från BH Cosmetics Vanilla Cherry Truffel Blush Palette.
Setting spray: Shake & Glow Luminous Setting Spray från Loreal.



Tja och min kamera är ju fortfarande paj, kommer att kasseras, måste skaffa en ny. Vet inte när jag har råd med det. Så jag är irriterad som fasen över dåliga bilder. Det är ögon/mun bilder jag pratar om, omöjligt att få till bra bilder på så nära håll med mobilen. Men ja ja...

Ses i morrn!

Inga kommentarer:

Abscission Palette - Arttitude Cosmetics

Så var det äntligen fredag. Den här veckan har känts så himla lång. Jag visste inte hur fort jag skulle ta mig hem...  I morse använde jag e...