08 januari 2023

The Blue Blood Palette - Jeffree Star Cosmetics

Lugn och stillsam söndag, har inte gjort många knop idag. Lite småpyssel på förmiddan, städa undan lite, körde ett par maskiner med tvätt och sånt där vanligt tråkigt. Annars så var det  första gången på väldigt länge som jag kunde sitta i lugn och ro, så länge jag ville, i min sminkhörna och pilla. Kändes skönt. 

Använde en äldre palette som jag haft länge, men inte använt så många gånger.




The Blue Blood Palette från Jeffree Star Cosmetics.






Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox.
Samtliga skuggor från paletten ovan.
Längs brynbenet ovan globlinjen: I'm Cold.
I globlinjen: Blue Monday.
Yttre vrån: Undertaker.
Över rörliga delen av ögonlocket: Cullinan 
Under ögat: Ice Tray.
Highlight i inre vrån: Twinkling Dows från Sugar Drizzle On top of the mountain & beneath the stars Highlighter Palette.
Eyeliner: Cake It! Liner Strength från Arttitude Cosmetics.
Mascara: Lash Princess Sculpted Volume Mascara från Essence.
Lösögonfransar: okänt märke.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.






Läppenna: Rock Steady från Urban Decay x Gwen Stefani collection.
Läppglans: Be Legendary Liquid Metal Crimson Chrome från Smashbox.



Primer: Strobe Glow Aspen från Make Up Store.
Bas: All Nighter Waterproof Longwear Liquid Foundation 2.0 från Urban Decay.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Dream SunGlow Bronzer 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Mineralize Skinfinish Barely Dressed från MAC Cosmetics.
Blush: Sheglam Sweet Cheeks Blush Trio Sunset Clouds.
Setting spray: Shake & Glow Luminous Setting Spray från Loreal.


 Ny jobbvecka väntar... Ses i morrn!

Inga kommentarer:

Poison Ivy Palette - Milan Rowe

Äntligen är jag ifatt med alla mina sminkningar från de senaste två veckorna. Livet körde ihop sig när jag skaffade ny telefon för två vecko...