18 januari 2023

Nomad Cosmetics

Har varit hemma idag, ledig/sjukskriven. Har inte fått mycket tid för mig själv dock. Hjälpt min mamma med lite bankärenden och annat hon behövt hjälp med, så det tog större delen av dagen, sen fick jag göra en tripp till ICA och handla lite inför middan och diverse så tjaa, min plan att äntligen få sitta i lugn och ro i källaren gick upp i rök. 

Så det var sent på eftermiddagen som jag kunde sätta mig och göra något snabbt för det höll på att bli sent så hade inte tid att sitta för länge. 




The Hudson Valley Palette och Multi-Chrome Discoshadow Palette Studio 54 båda från Nomad Cosmetics.






Bas för skuggorna: P. Louise Base Rumour 0.5.
Skuggor från Hudson Valley paletten:
Längs brynbenet ovan globlinjen: Cider House.
I globlinjen: Mountain Hike.
Yttre vrån: Farm To Table.
Under ögat: Leaf Peeping.
Skugga från Studio 54 paletten:
Över rörliga delen av ögonlocket: Got To Be Real.
Highlight i inre vrån: Space Age Highlighter Laser Glazer från Kaleidos Makeup.
Glitter längs globlinjen: Glitter Eyeliner Synergy från BH Cosmetics.
Eyeliner: Cake It! Liner Obsession från Arttitude Cosmetics.
Mascara: Lash Princess Sculpted Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Air Matte Liquid Lipstick Forest Fairy från Jolie Beauty.



Primer: Strobe Glow Aspen från Make Up Store.
Bas: All Nighter Waterproof Liquid Foundation från Urban Decay.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Dream SunGlow Bronzer 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Space Age Highlighter Laser Glazer från Kaleidos Makeup.
Blush: Posh från Make Up Store.



Så har jag äntligen haft telefonkontakt med min reumatologläkare idag. Enligt rehabgruppen jag deltog i innan jul så tyckte de ju där att jag borde vara sjukskriven på 25% för att orka ta mig igenom vardagen så de ville ju bara ha mitt ok till det för att ta det vidare, men det krävdes ändå en tid hos min läkare. Så jag blev ju lite förvånade när han inte ens visste varför han ringde mig och jag fick förklara hela situationen för honom... Alltså va?? Jag tror ju så klart att rehabgruppen har informerat honom och att han bara ska hjälpa mig med ett läkarintyg. Nu var det väl inte ett problem för han förstod ju och gick med på att ge mig en sån sjukskrivning. Nu är det ju bara Försäkringskassan som kan sätta käppar i hjulet. Jag vill, och det tyckte rehabgruppen också att jag borde ha en sjukskriven dag i veckan för att ha en chans till återhämtning. Men läkaren sa att Försäkringskassan brukar tycka att man ska jobba alla dagar men kortare dagar och det känner ju jag att det kommer inte att hjälpa, särskilt som en kortare dag ändå blir lång för att jag har så lång resväg, men vi får väl se hur det går med det. Han tyckte vi skulle börja med en sjukskrivning på 3-4 månader så får vi väl se hur det går. 

Men i morgon väntar jobb, ses då!

Inga kommentarer:

Abscission Palette - Arttitude Cosmetics

Så var det äntligen fredag. Den här veckan har känts så himla lång. Jag visste inte hur fort jag skulle ta mig hem...  I morse använde jag e...