17 januari 2023

Poison Apple Palette - Unearthly Cosmetics

Fick en timmes sovmorgon i morse. Jag råkade ju åka en timme för tidigt till jobbet igår morse så då fick jag lov att ta den timmen nu i morse istället, så det var ju skönt. Sen slutade det med att jag fick gå en halvtimme tidigare också idag för att jag avbröt lunchen, fick bara en halvtimme istället för en timme för att jag ryckte in när det krisade i butiken mitt under min lunch. Men det var det ju värt att få gå en halvtimme tidigare.

I morse använde jag en av de paletter som jag fått av Danielle i England. Hon skickade ju mig två paletter för ett bra tag sedan. Måste snart vara ett år sedan, typ mars eller nåt sånt. Jädrans vad tiden går.



The Poison Apple Palette från Unearthly Cosmetics.




Bas för skuggorna: Neutral Eye Base från Kiko Milano.
Samtliga skuggor från paletten ovan.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Golden.
I globlinjen: Rotten.
Yttre vrån: Empire.
Över rörliga delen av ögonlocket: Fresh Pick.
Under ögat: Granny Smith.
Highlight i inre vrån: Poison.
Eyeliner: Cake Eyeliner Black från Make Up Store.
Mascara: Lash Princess Sculpted Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Lip Clay Cognac från Kaleidos Makeup.



Primer: High Adherence Silicone Primer från The Ordinary.
Bas: Complexion Pro Long Lasting Breathable Matte Foundation Shell från Sheglam.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kvd Beauty.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer Light Bronze från Physicians Formula.
Highlight: Solmåne II Moonlight Feel Highlighter Moon Talk från Oden's Eye Cosmetics.
Blush: Mono Blush Sanquine från Kaleidos Makeup.
Setting spray: Prime and Fine Multitalent Fixing Spray från Catrice.



I morgon väntar ledig dag. Eller egentligen är det ju en form av sjukskrivning en dag i veckan. Jag har telefonträff med min reumatologläkare i morgon och ska förhoppningsvis få 25% sjukskrivning på obestämd tid framöver. 

Ses i morrn!

Inga kommentarer:

Abscission Palette - Arttitude Cosmetics

Så var det äntligen fredag. Den här veckan har känts så himla lång. Jag visste inte hur fort jag skulle ta mig hem...  I morse använde jag e...