27 december 2021

Juvia's Place

Satte mig ner för att göra en look, precis som vanligt. Fejset fotar jag alltid med mobilen, resten med vanlig kamera. Jag fotade som vanligt men när jag satte minneskortet i datorn fanns inga bilder där. Faan jag som pillat och ansträngt mig lite extra idag. Vet inte vad som hände men sur blev jag. Inte första gången jag har problem med kameran (som är skitdålig). Läppbilderna kan man ju snabbt återskapa, men göra om hela looken för att få ögonbilder... not so much.
 
Hur som helst, så kommer här då en massa fejsbilder...



The Wahala II samt i LIVE, i LOVE ice Palettes från Juvia's Place.



Bas för skuggorna: P. Louise Base Rumour 0.5.
Längs brynbenet ovan globlinjen: ljusblå skugga från Juvia's Place i LIVE, i LOVE Ice Palette.
I globlinjen samt yttre vrån: Dream från Juvia's Place The Wahala II Palette.
Mitt på ögonlocket: Dope från Wahala II paletten.
Inre tredjedelen av ögonlocket: Ljus skimrig skugga från i LIVE, i LOVE Ice paletten.
Glitter i globlinjen: Heavy Metal Glitter Eyeliner Spandex samt Amp från Urban Decay.
Snöstjärnor gjorda av: White Liquid Liner från NYX.
Eyeliner: Cake It! Liner Serenity från Arttitude Cosmetics med samma glitter som i globlinjen ovanpå.
Lösögonfransar: Pixie Mini från House Of Lashes.
Mascara: Lash Princess False Lash Effect Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastrasia Beverly Hills.







Läppstift: Be Legendary Lipstick Made It Matte från Smashbox.



Primer: Illuminator från Kicks.
Bas: Infallible 24H Matte Foundation 10 Porcelain från Loreal.
Puder: Loose Powder Shaker Porcelain från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Space Age Highlighter Sky Walker från Kaleidos Makeup.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush Palette.
Setting Spray: Makeup Fixer från Ofra Cosmetics.



Bara en ledig dag till sen är det dags för jobb igen. Idag och imorgon har jag faktiskt tagit ut semester, över jul var jag ledig enligt schema och innan dess gick jag hemma med smärtor, dvs sjuk. Måste tyvärr jobba på nyårsafton. Ska väl inte klaga över det, för jag har sluppit undan både jul och nyår i flera år. Någon gång måste det vara min tur.

Inga kommentarer:

The Vintage Rose Palette - Give Me Glow Cosmetics

Har haft en väldigt intensiv dag på jobbet. Vi håller ju på att flytta, ska in i en större lokal i centrumet där jag jobbar. Så i flera daga...