28 december 2021

Älva Eyeshadow Palette - Odens Eye Cosmetics

Nämen... en nude:ig look... who am I??  Vi skulle få  besök idag av gubben syster med man. Vi ses inte så ofta. De bor i Gustavsberg där gubben bodde när vi träffades. Vi har bott i huset i tre och ett halvt år och de har aldrig varit här. Nåja, jag ville så klart sätta på ett fejs, men inte slå på stort så att jag skrämmer nån ha ha. Passade på att använda en av mina nya paletter från Odens Eye, som ju är ganska nude:ig.



Älva Eyeshadow Palette - Odens Eye Cosmetics.






Bas för skuggorna: Prep+Prime 24 Hour Extend Eye Base från MAC Cosmetics.
Samtliga skuggor (utom en) från paletten ovan.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Lotus.
I globlinjen: Morning Glory.
Yttre vrån: Peony samt en dutt Carbon från MAC.
Över rörliga delen av ögonlocket: Lilac.
Highlight: Stockholm från Nomad Cosmetics.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC Cosmetics.
Mascara: Lash Princess False Lash Effect Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Liquid Lipstick Matte & Long Wear 02 Red Velvet från Kicks.



Primer: Prime & Fine Pore Refining Anti Shine Base Keep Me Matt från Catrice.
Bas: Infallible 24H Matte Foundation 10 Porcelain från Loreal.
Puder: Loose Powder Shaker Porcelain från 183 Days be trend IT UP.
Bronzer: Dream Sunglow Bronzer 03 Bronze från Maybelline.
Highlight: Stockholm från Nomad Cosmetics.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush Palette.
Setting Spray: Makeup Fixer från Ofra Cosmetics.




Så var det dags för jobb i morgon då. I skrivandets stund har jag ont i fingrarna på vänster hand och underarmen på högerarmen. Inte värre än att jag kan jobba, men jobbigt ändå. Och blir det värre kommer det inte att gå.  Får avvakta natten, men jag börjar känna mig rejält trött på den här osäkerheten fram och tillbaka. I eftermiddags messade jag min chef och sa att jag kan jobba i morgon och nu sitter jag här med ont lite här och där... har jag otur kan jag inte jobba i morgon. Men ja ja, det vet jag i morgon när jag vaknar.

Ses i morrn!

Inga kommentarer:

Dark Fantsy Palette - Beauty Bay

Okej, så i morse tänkte jag att det behövdes lite glitter. Det är fredag för det första och första dagen i den nya butiken. Stort, modernt, ...