27 september 2021

Saga of Freja - Odens Eye Cosmetics

Jag vet inte vad som hände i morse... Hade ställt klockan på tio i sex, som jag alltid gör. Klockan ringde och jag skulle sätta den på snooze. Upptäcker att den står på 22 min över sex. Den har  ringt i över en halvtimme och jag hade inte hört den. Hur trött får man vara?? Jag är typen som vaknar om någon släpper en knappnål och detta är andra gången på kort tid som det händer men förra gången var det bara tio minuter. Jag hann gott och väl idag också eftersom jag alltid kliver upp tre timmar innan jag måste åka hemifrån. Gillar att ha gott om tid på mig. Så det var ingen kris, men jag undrar ju hur det kan bli så här helt plötsligt, har aldrig hänt förut. Men jag är ju sååå jäkla trött hela tiden.

Mina ögon var extremt puffiga och svullna också, som alltid när jag sover så där hårt och är trött. Har alltid hängigt skin men efter en sån här natt är det värre än värst. Syns ju på bilderna.

Nåja, jag fick väl fart på mig och gjorde mig i ordning för jobbet. Tänkte att jag skulle använda mina nyaste paletter från Odens Eye. Har haft dem ett tag, men de har blivit liggandes. Tror jag har använt två av dem i en och samma sminkning en gång tidigare. De har släppt en ny kollektion som jag har beställt, så innan jag får den så är det väl hög tid att använda dessa först.



Cat's Breath Palette
Freja Saga Palette
Amber Tears Palette
alla tre från Odens Eye Cosmetics 






Bas för skuggorna: P. Louise Base Rumour 0.5.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Defend från Freja saga palette.
I globlinjen: Bad Temper från Cat's Breath palette.
Yttre vrån: Strength från Freja saga palette.
Över rörliga delen av ögonlocket: Amethyst med Tears ovanpå, båda från Amber Tears palette.
Under ögat: Bling från Cat's Breath palette.
Glitter längs globlinjen: Heavy Metal Glitter Eyeliner Distortion från Urban Decay.
Highlight i inre vrån: Divine Highlight från VE Cosmetics.
Eyeliner: Super Colour Eyeliner nr 110 från Kiko Milano.
Mascara: Strength & Length från bareMinerals.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills




Melted matte-tallic Scream My Name från Too Faced.



Primer: Bare With Me Hydrating Jelly Primer från NYX Cosmetics.
Bas: Flex Foundation Stick Light från Milk Cosmetics.
Puder: Loose Powder Shaker Porcelain från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Divine Highlight från VE Cosmetics.
Blush: Sweet Cheeks matte Boom & Bloom från NYX Cosmetics.
Setting spray: Luminous Setting Spray från Loreal.




I morgon börjar jag inte förrän klockan två. Vore väl fasiken om jag inte skulle kunna vakna i tid då, då. He he, vi får se hur det går med det!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...