26 september 2021

Mothership VI Midnight Sun - Pat McGrath

Jag har i en evighet velat prova någon av Pat McGraths paletter. Hon är vida känd för sin kvalité på skuggorna, lovordad av allt och alla. Finns inga fel typ. Så klart blir man nyfiken. Enda haken... de är sviiindyra. Flera av hennes paletter går på 1200-1500 kr för en palett! Helt galet hysteriskt. Kan verkligen någon ögonskugga vara värt det priset. Man spontanshoppar inte hennes paletter precis. Hur som helst så var jag inne på hennes sida någon gång tidigt i våras var det. Och upptäckte att det var halva priset på lite saker. Tyvärr är inte den här paletten färgmässigt den jag gillar mest. Nu så gör ju inte mina bilder dem rättvisa, det ser väldigt blaskigt ut. Men eftersom det var rea och jag var desperat att få testa en Pat McGrath. Så jag slog till på den här paletten, en ytterligare och ett par läppstift. De har legat i min låda sedan i senvintras... mest för att jag tyckte att den är så murrig i färgerna, passar bättre nu på hösten. Den andra paletten jag köpte har jag inte heller använt ännu, men det kommer snart. 

Jag kan ju säga att jag blev inte besviken. De blendar sig själva i princips, glider på som smör. Och skimren är galet fina. I samma sekund man sätter penseln mot ögonlocket märker man att det är fantastisk kvalité. Och det var ju jobbigt... då vill man ju ha flera paletter... dyyyyrt!

Pat McGrath är ju faktiskt också adlad av engelska drottningen för sina gärningar inom den här branchen, vilket jag tycker är så jäkla coolt. Vem blir adlad i sminkbranchen liksom?? Så hon kanske har all rätt att ta lite betalt för sina grejor. 

Den här looken kommer också upp på min YT kanal så småningom. Filmade eftersom en prenumerant ville se en look med den här paletten.




Mothership VI Midnight Sun - Pat McGrath.





Bas för skuggorna: Eye Primer från Anastasia Beverly Hills.
Samtliga skuggor från paletten ovan.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Taboo.
I globlinjen: Vermillion Venom.
Yttre och inre vrån samt under ögat: Xtreme Dusk.
Mitt på ögonlocket: Astral Solstice.
Highlight i inre vrån: Infinity Highlighter från LH Cosmetics.
Eyeliner: Cake Eyeliner Black från Make Up Store.
Mascara: Strength & Length från bareMinerals.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Vivid Lip Paint Christmas Red från Give Me Glow Cosmetics.



Primer: Photo Finish Smooth and Blur Primer från Smashbox.
Bas: HD Liquid Coverage Foundation 030 Sand Beige från Catrice.
Puder: Loose Powder Shaker Porcelain från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Infinity Highlighter från LH Cosmetics.
Blush: från BH Cosmetics Chocolate Marshmallow Truffle Blush Palette.



Så har helgen kommit och gått. Vi har varit ute mycket i trädgården och grejat. Vi har köpt ett litet miniväxthus, sånt där billigt man meckar ihop som ett tält vi ställt inne i vårat lilla växthus. Det som står inuti ska isoleras och vi ska skaffa en frostvakt och förvara alla pelargoner och alla andra blommor som inte överlever vintern. Vi har ingen bra plats att vinterförvara växter på så vi får hoppas att detta funkar. För det blir dyrt att köpa nytt varje vår och det är mycket roligare att ta fram växter och se om man klarat dem över vintern. 

Ses i morrn!

Inga kommentarer:

The Amrezy Palette - Anastasia Beverly Hills

Har haft en ledig dag idag. Jag skulle följa mamma och hjälpa henne besikta bilen vid lunchtid. Vaknade tidigt så jag tänkte att jag hinner ...