25 augusti 2021

The Douce Palette - Juvia's Place

Så, look nummer två idag. Som jag skrev i inlägget innan var det en prenumerant på min kanal som önskade att jag gjorde en look med den här paletten. Som vanligt när jag filmar blir jag inte riktigt nöjd med vad jag gör. Tror att det beror på att jag blir lite stressad. Jag kan ju inte redigera, så jag känner att det måste gå fort, inte sitta och pilla, fundera, greja och dona för att det ska blir bra, det tar för lång tid och jag kan inte klippa ner videon. Så då går det lite för fort ibland. Men ja ja... det är som det är, det blir väl inte helt gräsligt, men inte som jag vill heller. 

Jag har samma bas som i förra inlägget, tvättade bara av mig själva ögonsminket innan jag började om så ansiktssminket är det samma. 



The Douce Palette - Juvia's Place.






Bas för skuggorna: P. Louise Base Rumour 0.5.
Samtliga skuggor från paletten ovan.
I globlinjen: Crème samt Custard.
Yttre vrån: Chocolat.
Mitt på ögonlocket: Macarons.
Inre tredjedelen av ögonlocket: Puffs.
Glitter längs globlinjen: Glitter Liner 10 Silver Sparkles från IsaDora.
Highlight i inre vrån: Divine Highlight från VE Cosmetics.
Eyeliner: Cake It! Liner Elevate från Arttitude Cosmetics.
Mascara: Bambi Oversized Eye från Loreal.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Long Lasting Liquid Lipstick Wonderland från Ofra Cosmetics.



Primer: Prime Time från bareMinerals.
Bas: Even Better Foundation 24 Linen från Clinique.
Puder: Loose Powder Shaker Porcelain från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Divine Highlight från VE Cosmetics.
Blush: Perfect Powder Rouge 28 Purple Dream från IsaDora.
Setting spray: Perfect Finish Face Mist från Kicks.



 Så, nya tag i morgon!

Inga kommentarer:

The Oceanic Palette - Ace Beauté

Så har helgen kommit och gått igen. Det går alltid alldeles för fort. I går blev inget smink för mig. Jag och mamma var ute i trädgården hel...