30 augusti 2021

Madema Growl Palette - Metamorphosis

Jag ville testa min Madame Growl Palette igen. Förra gången och också den första gången jag använde den hade jag problem med den mörkaste blå. Den ville inte riktigt fästa och blev fläckig. När den mörkaste av skuggorna beter sig på det sättet kan det bero på att man inte börjat med den, kanske har man först lagt en ljusare skugga i globlinjen först eller liknande. Då kan det funka om man börjar med den mörkaste. Vilket var det jag testade att göra idag. Och då funkade det helt plötsligt mycket bättre. Sen är det en annan sak att jag tycker att den mörkaste i den här paletten inte är tillräckligt mörk. Det är helt och hållet en smaksak. 

Den här looken finns också filmad på min YouTube kanal; makebymarina.



Madame Growl Palette - Metamorphosis






Bas för skuggorna: P. Louise Base Rumour 0.5.
Samtliga skuggor från paletten ovan.
I globlinjen: Africa.
Yttre vrån: Growl.
Över rörliga delen av ögonlocket: Pods.
Under ögat: Growl samt Tusks.
Highlight i inre vrån: Iced Out från BH Cosmetics Aprés In Aspen Highlight Palette.
Eyeliner: Superliner Ultra Precision Black från Loreal.
Mascara: Bambi Oversized Eye från Loreal.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Lo-Fi Lip Mousse Noise från Urban Decay.



Primer: High Adherence Silicone Primer from The Ordinary.
Bas: Double Wear Stay In Place Makeup 1N2 Ecru från Estée Lauder.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kvd Beauty.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Iced Out från BH Cosmetics Aspés In Aspen Highligtht Palette.
Blush: från BH Cosmetics Chocolate Strawberry Truffle Palette.




I morse skulle vi ha ett extra långt morgonmöte. Började redan halvnio. Jag som bara jobbar två timmar skulle alltså sluta halvelva. Butiken öppnar tio så det var ca en halvtimme jag skulle vistas i butiken (vilket jag sen inte gjorde, för jag satt ner och pratade med min butikschef om hur det blir i fortsättningen). Så för första gången sedan jag började på Synsam (tre år sedan) åkte jag till jobbet utan nåt som helst smink på mig... Jag fick ju åka hemifrån ganska tidigt och jag tänkte att det var meningslöst att gå upp svintidigt bara föra att sminka sig när de enda jag skulle träffa var mina kollegor... Så jag åkte hem och satte på mig sminket istället, konstiga jag.

I morgon blir det som vanligt igen... Sminka lugnt!
 

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...