23 juni 2021

Lilac You A Lot - Colourpop

Så har jag haft min första collab någonsin med en person på Youtube kanalen. Såå himla roligt. Vet inte hur människan hittade min kanal, för att knappt någon vet att den existerar. Men det gjorde hon, och hon kontaktade mig först på kanalen och efter lite dribbel fram och tillbaka så föreslog hon att vi skulle göra en collab tillsammans. Sagt och gjort. Vi har spelat in en varsin video där vi använder likadan palett (nedanstående) och pratar samtidigt om "ageism" inom beautyindustrin. Så jäkla roligt! Båda våra videos laddades upp exakt samtidigt och jag har suttit och tittat på  hennes och hon på min. Plötsligt har jag flera nya personer som hittat min kanal och som kommenterar. Känns verkligen superkul! 

Jag blev dessväre inte särskilt nöjd med min sminkning. Den här paletten är inte den allra bästa jag har. Lila är svårt överhuvudetaget, vill gärna bli fläckigt och inte riktigt fästa på huden ordentligt. Plus att jag tycker att paletten saknar en riktigt mörk matt skugga. Det blir liksom för ljust överlag, allt smälter in i varandra och blir en enda likadan färg över hela ögat. Inte bra. Men men, det är som det är och blir som det blir.






Lilac You A Lot - Colourpop






Bas för skuggorna: Eye Primer från Anastasia Beverly Hills.
Samtliga skuggor från Colourpop's Lilac You A Lot Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Ghostin'.
I globlinjen: Iffy.
Yttre vrån: Filtered.
Mitt på ögonlocket: Trainwreck.
Highlight i inre vrån: Galactic Purple från 50/50 Makeup.
Eyeliner: Cake It! Duo Chrome Liner Addiction från Arttitude Cosmetics.
Mascara: Bambi Oversized Eye från Loreal.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Freedom från Loreal's Balmain Collection.




Primer: Illuminator Primer från Kicks (utgången produkt).
Bas: HD Liquid Coverage Foundation 030 Sand Beige från Catrice.
Puder: Loose Powder Shaker Porcealin från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Galactic Purple från Fifty/Fifty Makeup.
Blush: Pixie Pink 936 från Sleek Makeup.



 Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...