23 juni 2021

Lila med Juvia's Place

Jag var ju inte alls nöjd med min lila sminkning igår, som jag dessutom filmade och lade upp på YouTube i ett collab med en amerikansk tjej som heter Erica. Blev mesigt och lite blaskigt om ni frågar mig. Så i morse kände jag för att "ta revanch". Gjorde en ny lila med ett lite mera ompf i idag. 

Har använt tre av mina Juvia's paletter.






Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox.
Skuggor från The Nubian Royal Palette (inga namn på skuggorna) önskar ni kunde se det holografiska glittret mitt på ögonlocket, galet fint, men svårt att fota.
The Violets Palette (inga namn på skuggorna).
Woke och Envy från The Wahala Palette,
Highlight i inre vrån: Single Eyeshadow nr 15 från Nouba.
Eyeliner: Cake Eyeliner Black från Make Up Store.
Mascara: Glam & Doll Volume Mascara från Catrice.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.





Läppstift: LuxeTrance 423 Beauty Junkie från Pat McGrath.



Primer: Prime Time från bareMinerals.
Bas: Flex Foundation Stick Light från Milk Makeup.
Puder: Loose Setting Powder Vanilla från Anastasia Beverly Hills.
Bronzer och highlight: 3D Pyramid Egyptian Clay Bronzer från Ofra Cosmetics.
Blush: Shimmer Dynasti från Make Up Store.
Mist: Perfect Finish Face Mist från Kicks.


 
En dag kvar, sen är det midsommarafton. Jag och gubben kommer att vara ensamma hemma, bara ta det lugnt. Har försökt få hit lite folk, men ingen har kunnat. Det är helt ok ändå, ska på sätt och vis bli skönt att bara göra vad man vill. Inte ens ungarna kommer att var hemma.  

Men som sagt, i morgon jobb som vanligt. 

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...