07 april 2021

Nomad Cosmetics Jetsetter Vault

Okej, så ytterligare en dag hemma. Idag fick gubben besked om att han är coronapositiv. Jäkla skit. Jag har testat mig idag igen (han testade sig igår), andra gången på en vecka. Jag gissar att jag har det eftersom jag känner mig så hängig, men det visar sig förhoppningsvis i morgon när jag får provsvar. Skulle bli förvånad om jag inte har det. Men man vet aldrig....

Gubben känner sig inte sjuk alls, lite svidig i näsan bara, småsnorig, men annars ingenting. Han har varit ute i trädgården hela dan och försökt grävt upp en stubbe från en gran som stod på grannens tomt. Den delen som vi ska få låna av grannen. Vi måste få bort stubben och alla rötter, som var metervis långa, för att kunna göra odlingsbäddar där. Jag har mest petat omkring, hängig och orkeslös, inga krafter alls. 

Så jag gick in till slut och tog en dusch och satte mig med sminket. Såå skönt, min avkoppling.

Fick för mig att jag ville göra en sminkning med alla fyra paletterna från Nomad Cosmetics Jetsetter Vault som jag beställde för lite sedan. Fyra paletter i olika stilar. Jag har använt färger från alla fyra.



The Berlin Underground Palette
The Marrakesh Palette
The Cartagena Mágica Palette
The Tokyo Harajuko Palette






Bas för skuggorna: 24 Hour Photo Finish Shadow Primer från Smashbox samt Glitter Glue från Too Faced.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Takenoku-zoku från Tokyo Harajuko Palette.
I globlinjen: Jardon Majorelle från The Marrakesh Palette.
Yttre vrån: Klubnacht från The Berlin Underground Palette.
Över rörliga delen av ögonlocket: Kreuzberg från The Berlin Underground Palette.
Under ögat mot inre vrån: Decora från The Tokyo Harajuko Palette.
Highlight i inre vrån: Perseguir Suenos från  The Cartagena Mágica Palette.
Eyeliner: Super Colour Eyeliner 107 från Kiko Milano.
Mascara: the Colossal från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: Senorita från Make Up Store.



Primer: First Light Priming Filter från Becca Cosmetics.
Bas: Bareskin Pure Brightening Serum Foundation Bare Shell 02 från bareMinerals.
Puder: Loose Powder Shaker Porcelaine från 183 Days by trend IT UP.
Bronzer: O!Mega Bronze 104 Tan-Tastic! från Marc Jacobs.
Highlight: Alien från 183 Days Moon Highlighting Palette.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush Palette.



 Ses i morrn!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...