22 februari 2021

The Saharan Blush Palette Vol. I och Vol II - Juvia's Place

I morse tog jag faktiskt fram två blushpaletter och använde dem som ögonskuggor. Jag har två paletter från Juvia's Place som marknadsförs som blushpaletter, men de är så mörka i färgerna att de flesta blir för mörka för mig på kinderna. Så jag använder dem som ögonskuggor istället.  

Inte förrän jag senare idag satt och kollade på bilderna i mobilen insåg jag att den här looken är är nästan identisk med den jag gjorde igår...  



The Saharan Blush Palette Vol. I och II från Juvia's Place.







Bas för skuggorna: Neutral Eye Base från Kiko.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Leena från Juvia's Place The Saharan Blush Vol. II Palette.
I globlinjen i yttre vrån: Bee från samma palett som ovan.
Över rörliga delen av ögonlocket: Zoba från samma palett som ovan.
Yttre vrån: Aby från Juvia's Place The Saharan Blush Vol. I Palette.
Highlight i inre vrån: från Revolution Makeup's SophX Highlighter Palette.
Glitter längs globlinjen: Metal Flash Metallic Glitter Eyeliner Glitzy från W7.
Eyeliner: Master Graphic från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: Perfect Moisture Lipstick 300 Glitzy Rose från IsaDora.



Primer: Ten!Sational 10 in 1 Dream Primer från Catrice.
Bas: HD Liquid Coverage Foundation 030 Sand Beige från Catrice.
Puder: HD Baking & Setting Loose Powder Warm Ivory från Catrice.
Bronzer: Laugh från It Cosmetics Your Most Beautyful You Palette.
Highlight: från Revolution Makeup's SophX Highlighter Palette.
Blush: Bee från Juvia's Place The Saharan Blush Vol. II Palette.




I morgon får jag väl se till att variera färgerna lite bättre ha ha...! 

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...