30 juli 2020

Urban Decay och Make Up Store

Så idag fick jag äntligen besök av Emelie från makeupbyblowfish och lilla Mathilda. Vi har lärt känna varandra via blogg och Insta. Har träffats två gånger men då var vi inne i centrala Stockholm och shoppade/fika/lunch. Nu var det ett tag sen och vi pratat om att hon skulle komma hit och hälsa på. Men sen så kom Corona och vi fick skjuta lite på det. Men nu så... har vi haft en supermysig dag. Ätit och fikat och babblat öronen av varandra. Mathilda har hängt med och bara skrattat och lett hela dan. Supergo unge!

Så klart var jag ju tvungen att lägg på ett fejs innan hon kom. Inte det värsta i färgväg, men lite i alla fall.









Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced samt Color Riche Eye Color Pencil 11 Lovely Lilas från Loreal.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
I globlinjen: Optimized från Urban Deday's Naked Ultra Violets Palette.
Inre halvan av ögonlocket: Euphoric från samma palett som ovan.
Highlight i inre vrån: Lucid från samma palett som ovan.
Under ögat: Purple Dust från samma palett som ovan.
Yttre vrån: m/s Royal från Make Up Store.
Eyeliner: Master Graphic från Maybelline.
Mascara: Lash Princess Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.



Läppglans: Lucid Lip Hypnotize från Kaleidos Makeup.



Primer: Pore Filler Primer från NYX Cosmetics.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Infinity Filter Light från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Blush: Powder Blush 08 Tea Rose från Milani.



Jag var uppe redan vid halvsju i morse. Ville ha gott om tid på mig att fixa både med mig själv och lunch och diverse innan de kom. Herrejösses jag har ju semester och att kliva upp på morgonen är ju inte min starkaste sida. Så nu är jag trött som attan, bli tidig nattning.

Ses i morgon!

2 kommentarer:

Lotta L sa...

En sån himla gullig unge! Så roligt att ni äntligen kunde träffas! Jag läste hennes blogg för en del år sedan, men hon bloggar inte så mycket nu.
Fin sminkning du hade! Gillade den i förra inlägget med, väldigt fin eyeliner dessutom! Hur är den, Master Graphic? Är den vattenfast? Jag kör med Isadoras Glossy, när jag har flytande. Vardagarna nu har jag bara mascara, jättetråkigt men tycker det mesta kladdar under visiret. Även mascaran.
Har inte testat bronzern mer, men kicks eget rouge gillar jag jättemycket.
Sitter här nu och tänker att jag kanske ska ta en liten power walk när jag vaknar i morgon... Är så gräsligt otränad så det går nog inte så fort, men bara man börjar så. Men som sagt, du inspirerar! 😃

marinamake sa...

Ja lilla Mathilda var ett riktigt charmtroll! Hon gnällde inte en enda gång på alla timmar de var här. Bara log och jollrade. Nej Emelie bloggar nog inte så mycket längre. Hon har ju en Youtube kanal nu men den går väl lite trögt nu när hon har fullt upp med en bebis. Men hennes mål är att komma igång igen så fort hon får chansen. Tack, för komplimangen om mitt smink! Eyeliner är det svåraste jag vet och jag tycker för det mesta att jag misslyckas. Kämpar ständigt. Blir aldrig nöjd. Den där Master Graphic är en gammal som legat i min låda i evigheter. Har väl provat den någon gång och inte blivit nöjd. Plötsligt fick jag för mig att jag skulle testa den och upptäckte att den var riktigt bra. Den har en snedställd platt spets som jag plötsligt gillar. Jag har till och med beställt en extra eftersom jag var rädd att den jag hade skulle torka snart eftersom den har legat så länge. Den är inte vattenfast.

Så klart du ska ta en powerwalk! Spelar ingen roll om det går fort eller inte. Även en långsam promenad är bättre än ingen alls. Det går absolut inte fort när jag springer heller... jag snarare trippar fram. Har inget flås alls längre. Det är bara tre år sedan jag sprang en halvmaraton... så jag har verkligen tappat stinget. Det känns att kroppen är tyngre. Mycket jobbigare. Önskar jag kunde rycka tag i mina kilon, men det verkar trögt. Jag är alldeles förtjust i att sitta och pimpla vin på kvällarna. Det blir väl i och för sig bättre när man jobbar för då funkar ju inte det, men ändå.

Jag fattar att du har det kämpigt med visir och plast hit och dit, inte så lätt att vara snyggt sminkad då. Jag läste om någon i usa som måste ha munskydd så fort hon går ut, att hon sminkade sig från pannan ner till näsan för nedanför var ingen idé eftersom munskyddet skavde bort alltihopa.

Kul om jag inspirerar dig, hoppas du hittar krafter att komma igång. Jag har sprungit så mycket i mina dagar så det vill du inte veta, miltals. Massor av lopp varav några halvmaror. Numera springer jag aldrig lopp, men jag brukar försöka träna upp mig att orka springa en halvmara på egen hand varje sommar. Men som sagt, det har kommit av sig. Skulle gärna vilja komma igång igen, men så fort man börjar jobba, så har man inte tid längre. Kommer hem så sent att jag orkar inte på kvällen. Och då blir det så sällan om jag bara ska göra det på mina lediga dagar att jag får aldrig upp flåset ordentligt.

Apropå eyeliners så gillar jag även den från Loreal, Superliner någonting. Den är också bra.

Ha det gott, och lycka till med powerwalken!
Kram!

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...