29 juli 2020

Avocado & Popcorn - I Heart Revolution

Lite fix och don har det varit idag. Jag får besök i morgon och jag ville så klart fixa lite inför det. Så klart ville jag klippa gräsmattan. Det är en liten fix idé jag har för mig att den måste se nyklippt och fin ut när det kommer någon. På nåt vis så ser trädgården lite mer städad ut när gräset är nyklippt. Det tar ca en timme att klippa och blir ett rejält träningspass, man är sjöblöt i svett när man är färdig. Vi åkte och handlade lite så att jag kan bjuda på lite lunch. 

Gubben och jag gick en kort promenad också, så idag har jag lyckats skrapa ihop drygt 16000 steg. Det får man väl vara nöjd med.

Så klart avslutade jag med en sminkning, som vanligt.Ville använda min nya Tasty Avocado palett men kände inte för att göra en helt grön look, så jag blandade också in Popcorn paletten från samma märke.






Bas för skuggorna: Tone Activator Eye Primer från Kaleidos Makeup.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Theatre från I Heart Revolution Popcorn Palette.
I globlinjen: Lime och Avo från I Heart Revolution Tasty Avocado Palette.
Inre halvan av ögonlocket: Flick från Popcornpaletten.
Yttre från: Share från Popcornpaletten.
Under ögat: Back Row från Popcorn paletten samt Smash från Avocadopaletten. 
Glitter längs globlinjen: Heavy Metal Glitter Eyeliner Studio från Urban Decay.
Eyeliner: Master Graphic från Maybelline.
Mascara: Lash Princess Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: Mauve me Matte 306 från Viva la Diva.



Primer: Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: HD Baking & Setting Loose Powder Warm Ivory från Catrice.
Bronzer: Mega Glow Bronzer Light Sun från Wet n Wild.
Highlight: Roseshock från Kat von D's Metal Chrush Palette.
Blush: Luxury från Make Up Store.
Face mist: Infallible Fixing Mist från Loreal.



Inga kommentarer:

Nomad Cosmetics

Fick bli en morgon med Nomad Cosmetics i morse. Valde helt slumpmässigt två paletter och kombinerade ihop dem. Har allvarliga inspirationspr...