28 juli 2020

The Wahala Palette - Juvia´s Place

Blev en lite pysseldag idag. Inte väder som gjorde att man kände för att vara utomhus, så vi har fixat med lite allt möjligt inne. Sånt där som man alltid tänker att man ska göra men aldrig tar sig tiden när man jobbar. Dessutom har gubben fått för sig att han ska lära sig att baka och idag gjorde han försök nummer två, Valnötsbröd. Blev supergott. Jag har ju bakat massor i mina dagar. Fanns en tid i mitt liv då jag konsekvent vägrade köpa varken matbröd eller kaffebröd. Bakade alltid allt. Det har ju kommit av sig kan man säga. Helt tappat sugen. Önskar jag kunde få tillbaka lusten till det igen. 

Så då blev det ju också tid att sätta sig lite i sminkhörnan igen. Blev väl sisådär. Allt var okej tills jag bestämde mig för att dra en vit linje i globlinjen... jädra skit blev pannkaka. Linjen är gjord med en flytande eyeliner och den är på vippen att börja torka ihop lite, så det blev en grov klumpid linje och när den torkar så krackelerar den lite också. Ja ja... det är bara smink.

Har till största delen användt The Wahala Palette från Juvia's Place, men kompleterade även med ett par andra paletter.







Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced samt Color Riche Eye Color Pencil 11 Lovely Lilas från Loreal.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Woke från Juvia's Place Wahala Palette.
I globlinjen: Be You! från samma palett som ovan.
Yttre vrån: Not My Journey från Morphe X Jaclynn Hill Vol. II Palette samt Shadow från ACE Beauté Paradise Fallen Palette.
Inre halvan av ögonlocket: Envy från Wahala Paletten.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Space Age Highlighter Moon Cruiser från Kaleidos Makeup.
Eyeliner: Aqua Liner nr 7 från Make Up For Ever.
Vit linje i globlinjen samt prickar i vingen: White Liquid Liner från NYX Cosmetics.
Mascara: Lash Princess Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Always On Metallic Matte Liquid Lipstick Dark Crystal från Smashbox.



Primer: Barekissed Illuminator Monaco från Sleek Makeup.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Space Age Highlighter Moon Cruiser från Kaleidos Makup.
Blush: Mineralize Blush Sakura från MAC.




Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...