26 juli 2020

50/50 Makeup The Summer Palette

Kände för att plocka fram The Summer Palette från 50/50 Makeup. Skaffade den i våras nån gång. Superfin palett som jag använt en hel del och även i kombination med deras andra paletter. 

Man kan väl säga att jag flippade ut lite idag. Får då och då för mig att testa sånt som jag normalt aldrig gör, för att jag inte tycker att jag är tillräckligt duktig för det. Men ibland försöker jag ändå, blir aldrig nöjd. Så även idag. Tycker att jag ser konstig ut. Men ja ja, det är bara smink.








Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced samt Lock-It Concealer Cream White Out från Kvd Beauty.
Under brynet: Grädde från Färg.
Samtliga övriga skuggor från 50/50 Makeup's Summer Palette.
Papaya
Flamingo
Passion Fruit
Paradise
Caribbean Sea
Atlantic
Glitter över rörliga delen av ögonlocket: från Pixi by Petra Glitter-y Eye Quad BluePearl.
Prickar längs globlinjen samt linje i underkant av vingen: gjorda med Vivid Brights Eyeliner Vivd Blossom från NYX Cosmetics.
Eyeliner: Master Graphic från Maybelline.
Highligt i inre vrån: Mermaid Sirene från NYX Cosmetics.
Mascara: Lash Princess Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: Matte Royal med Metallic Cold Front ovanpå, båda från MAC.



Primer: CC Color Correcting & Blurring Primer från Lumene.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: HD Baking & Setting Loose Powder Warm Ivory från Catrice.
Bronzer: Mega Glow Bronzer Light Sun från Wet n Wild.
Highlight: Space Age Highlighter Comet Catcher från Kaleidos Makeup.
Blush: Perfect Powder Rouge 28 Purple Dream från IsaDora.



Annars så har jag varit extremt trött och sliten idag. Mitt försök till joggingrunda igår har känts i hela kroppen kan man ju lugnt säga. Min hand som jag skadade när jag vurpade igår är svullen och blå och jag har svårt att greppa om skaker och ting. Naturligtvis är det högerhanden med. Så inte så mycket gjort idag kan man säga.

Så nu är det dags att nana kudden, får se om jag vågar mig på ett försök till joggingrunda i morgon igen.

Natti!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...