07 juli 2020

The Escape Pod Palette - Kaleidos Makeup

Efter att jobbarhelgen var slut hade jag äntligen en ledig dag igår. Eller... ledig och ledig... jag hade fullspäckat program. På förmiddagen for vi till polisen för att fixa ett pass till yngsta dottern, därefter till Ica för att hämta ett paket och sen till apoteket för att hämta medicin. Därefter bar det av till Västerås och Biltema, behövde köpa lite grejor till bilen och gubben håller på att bygga ytterligare en bikupa. Sen drog vi vidare till Enköping för att jag hade en tid på lasarettet för att göra lungröntgen. När vi väl kom hem vid halvsex på eftermiddagen var jag så slut att jag somnade på soffan. Trött efter jobbarhelgen. Så näe, inget smink blev det igår.

Men i morse innan jag drog till jobbet så blev det så klart ytterligare en look med min nya palett från Kaleidos.








Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced.
Under brynet: Grädde från Färg.
Samtliga övriga skuggor från Kaleidos Makeup's Escape Pod Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Bossa Nova.
I globlinjen samt yttre vrån: Terrace.
Över rörliga delen av ögonlocket: Saturnalia.
Dutt i inre vrån: Dandy från Colourpop's Uh-Huh Honey Palette.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: från Revolution Makeup's SophX Highlighter Palette.
Eyeliner: Master Graphic från Maybelline.
Mascara: Lash Princess Volume Mascara från Essence.
Bryn: Diprow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Liquid Lipstick 03 Pink Friday från Kicks.



Primer: High-Adherence Silicone Primer från The Ordinary.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: HD Baking & Setting Loose Powder Warm Ivory från Catrice.
Bronzer: från Smashbox Cali Contour Palette.
Highlight: från Revolution Makeup's SophX Highlighter Palette.
Blush: Lo-Fi Peach Duo Blusher från Kaleidos Makeup.
Mist: Perfect finish Face Mist från Kicks.




Efter min hektiska måndag somnade jag tidigt men var ändå så trött att jag kände mig överkörd av tåget i morse... Nu är det verkligen ned räkning till semestern... nio arbetsdagar kvar...

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...