08 juli 2020

50/50 Makeup - Spring, Summer, Winter

Blev lite sugen på att använda mina paletter från 50/50 Makeup igen. Det slutade med tre av dem... The Spring, The Summer och The Winter palette. Har två stycken till från märket. Men de fick inte vara med i morse.  Lite sopig bild, men jag satt i soffan i mörkret och orkade inte gå ner i min sminkhörna där det är bättre belysning. 

Sminkningen blev jag inte alls nöjd med... det blev fläckigt och fult, skuggorna ville inte riktigt blenda. Men ja ja, det var inte skuggornas fel utan snarare handhavandefel.









Bas för skuggorna: Tone Activator Eye Primer från Kaleidos Makeup.
Under brynet: Grädde från Färg.
Samtliga paletter från 50/50 Makeup.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Flamingo från The Summer Palette.
I globlinjen: Saint Valentine från The Spring Palette.
Yttre och inre vrån: Solstice från The Winter Palette.
Mitt på ögonlocket: Caterpillar från The Spring Palette.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Space Age Highlighter Mars Melter från Kaleidos Makeup.
Eyeliner: Master Graphic från Maybelline.
Mascara: Lash Princess Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppenna: nr 911från Kryolan.
Läppglans/creme: NYX Cosmic Metalls Lip Cream Out Of This World.



Primer: Bare With Me Hydrationg Jelly Primer från NYX Cosmetics.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Space Age Highlighter Mars Melter från Kaleidos Makeup.
Blush: från Revolution Makeup All About Pink Palette.
Mist: Makup Fixer från Ofra Cosmetics.




Trött, tröttare, tröttast... dags att nana kudden!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...