05 juli 2020

Look nr 2 med Kaleidos Makup Escape Pod Palette.

Look nummer två med Kaleidos Makeup Escape Pod Palette. Sista dagen på jobbarhelgen och på åt viss hade jag känslan att jag skulle gå på semester efter detta. Men det ska jag inte. Får allt stå ut i två veckor till. Nåja, det blev lite av det lila från paletten i morse. Väldigt fin palett. Det enda jag saknar är kanske en liite mörkare skugga. Finns inte riktigt någon bra skugga att djupa ner en look med. Men men, ett mindre problem om ni frågar mig. Det går alltid att ta någon mörk skugga av annat slag att använda till det.








Bas för skuggorna: 24Hour Photo Primer Shadow Primer från Smashbox.
Under brynet: Grädde från Färg.
Samtliga övriga skuggor från Kaleido Make Up Escape Pod Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Soiree.
I globlinjen: Mardi Gras.
Yttre vrån: Flamingo och Exoplanet.
Inre halvan av ögonlocket: Galactic Gala.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Space Age Highlighte Moon Cruiser från Kaleidos Makeup Escape Pod Collection.
Glitter i globlinjen: Metal Flash Metallic Glitter Eyeliner Iridecent från W7.
Glitter i yttre halvan av ögonlocket: från MAC (inget namn, prov som jag fått).
Eyeliner: Aqua Liner nr 7 från Make Up For Ever.
Mascara: Lash Princess Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Liquid Suede Cream Lipstick Amethyst från NYX Cosmetics.



Primer: CC Color Correcting & Blurring Primer från Lumene.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Infinity Filter Light från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Space Age Highlighter Moon Cruiser från Kaleidos Makeup.
Blush: Lo-Fi Rose Duo Blusher Bloom med Mood ovanpå från Kaleidos Makeup.
Mist: Face Mist från Make Up Store.




I morgon tror jag inte jag kommer att hinna med något smink. Ledig dag som börjar med att jag och yngsta dottern ska åka iväg och skaffa ett pass till henne. Hon ska ut och åka om två, tre veckor. Sen måste jag åka till Enköping och göra en lungröntgen sent på eftermiddagen. Ingår i läkarens försök att ta reda på varför jag är så trött hela tiden... inte för att jag tror att det är något fel mina lungor, och det trodde inte han heller. Men vi gör det för säkerhets skull sa han... onödigt, om du frågar mig.

Så vi får se, men jag tror inte jag kommer hinna.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...