23 juli 2020

Morpe Brushes Jaclyn Hill Vol. II Palette

Första dagen på semestern som jag hade tid och ork att sätta mig ner och göra en sminkning i lugn och ro. Ingen stress. Blev tyvärr inte så nöjd, var lite oinspirerad och trött med, om jag nu ska skylla på nåt. Har tyvärr haft sån där otrolig tröttsvacka igår och idag, som jag hade problem med egentligen hela våren och vintern. Har inte orkat någonting, försökt peta lite i trädgården men jag orkade bara en liten stund. Gubben och jag gick en promenad på morgonen men de var typ det jag orkade. Blir lite trött på det här.

Tja inte den bästa sminkningen jag gjort...






Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene samt Lock-It Concealer Cream White Out från KVD Beauty.
Under brynet: Grädde från Färg.
Skuggor från Morphe Brushes Jaclyn Hills volume II Palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: No Joke och Feelin' Myself.
I globlinjen: Dance Party.
Yttre vrån: Not My Journey.
Inre halvan av ögonlocket: Flamed & Awed.
Under ögat: Good Place och Spore från 50/50 Makeup's Zephyr Palette.
Highight i inre vrån: Emerald från Kvd Beauty's Alchemist Palette.
Glitter i inre vrån samt under brynets högsta punkt: namnlöst glitter från Wet n Wild.
Eyeliner: Fluidline Dark Envy från MAC.
Prickar i globlinjen: Vivid Brights Eyelner Vivid Envy från NYX Cosmetics.
På vattenlinjen: Mood Crayon Happy Mood med skugga No Joke ovanpå.
Mascara: Lash Princess Volume Mascara från Essence. På undre fransarna Vivid Brights Eyeliner Vivid Halo från NYX Cosmetics
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppstift: Ultra Violet från HM.



Primer: High Adherence Silicone Primer från The Ordinary.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Loose Setting Powder 03 Fair från IsaDora.
Bronzer: Mega Bronzer Light Sun från Wet n Wild.
Highlight: Strobe Highlighter Flash från Revolution Makeup.
Blush: från BH Cosmetics Glamorous Blush Palette.




Så nu så orkar jag inte hålla mig vaken längre. Ses snart igen!

2 kommentarer:

Lotta L sa...

Superfint! Så härliga färger!
Men så jobbigt att vara så trött. Kanske nu när du har semester och kopplar av så släpper all spänning?

marinamake sa...

Tack!
Ja det är jobbigt, knäcker mig lite. Vet inte om det beror på att jag kopplar av, men jag tycker ju att det är samma som det varit i evigheter. skit. får panik för jag tänker att jag har haft semester och jag kommer att vara lika trött när jobbet börjar igen. Så jobbigt!

Fêtes de Provence Palette - Nomad Cosmetics

Jobbardag idag, trots röd dag. Jag tog fram en av mina paletter från Nomad Cosmetics. Jobbade stängning så kom hem sent. I morgon ska jag fa...