09 juli 2020

Juvia's Place

Trots att jag började kl 11 i förmiddags och fick sova lite längre och dessutom lagt mig i hygglig tid har jag varit så trött att jag knappt fungerat dag. Mitt huvud har känts konstigt, som i en kupa, och lite yr. Det är verkligen dags för semester. Blir ju inte bättre av värmen i butiken heller. Trots att det är lite svalare ute, finns det ingen syre i lokalen och är alldeles för varmt. 

Nåja, idag var det lite paletter från Juvias Place som fick komma fram.




The Masquerade Mini Palette överst.
The Warrior III Palette till vänster.
The Maqic Mini Palette till höver.






Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer Potion från Urban Decay.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Maasai från Juvia's Place The Warrior III Palette.
I globlinjen samt yttre vrån: Yejide från Juvia's Place The Magic Mini Palette.
Rörliga delen av ögonlocket: Dalia från The Masquerade Mini Palette från Juvia's Place.
Glitter över rörliga delen av ögonlocket: från Jolie Beauty's Bomb Dot Com Palette. Varje gång jag använder glitter från den här paletten creasar skuggorna i princip i samma sekund jag lägger på glittre, eller nån minut efter. Vet inte vad det beror på, men jag antar att pressade glitter innehåller nån sorts olja eller nåt sånt och det får det att funka. Detta är ju en billig palett så jag vet inte hur kvalitén är, känns ju så där när detta ständigt händer. Har inget annat från märket, så jag vet inte. Irriterande är det i alla fall.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Orion från Anastasia Beverly Hills Aurora Palette.
Eyeliner: Master Graphic från Maybelline.
Mascara: Lash Princess Volume Mascara från Essence.
Bryn: Dipbrow Pomade Medium Brown från Anastasia Beverly Hills.




Matte Lipstick Pink Escape från Kicks.



Primer: Ten!Sational 10 in 1 Dream Primer från Catrice.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Bakin & Setting Loose Powder Warm Ivory från Catrice.
Bronzer: Earth Powder nr 52 från Nouba.
Highlight: Orion från Anastasia Beverly Hills Aurora Palette.
Blush: Luxury från Make Up Store.
Mist: Face Mist från Make Up Store.




Så är dags för sängen... 7 arbetsdagar till semester...

Inga kommentarer:

Saints Angels Sinners

I går dök det äntligen upp ett paket som jag väntat på i över en månad. Jag vet inte vad tullen håller på med... Men hur som helst så är det...