02 december 2019

Julsminkning nr 1

Så var det första december, advent och hela alltet. Jag har inte ens tänt ett ljus idag, kom hem sent från jobbet och har bara suttit här och varit trött. 

Men nu är det ändå dags för alla mina julsminkningar som jag gör varje år i december. Julsminkningar innebär för mig att jag bara använder mig av i mina ögon juliga färger, såsom rött, grönt, guld och kanske möjligen lite silver. Mycket glitter också. Så nu kommer det att blingas mer än någonsin. Röda läppstift varje dag. 

I år tänker jag dock ha ett undantag. Julsminkningar kommer att vara på mina jobbdagar. På mina lediga dagar får jag göra vad jag vill, juligt eller inte. Detta bara för att jag inte ska tröttna och jag har en del nytt som jag vill prova och jag orkar inte vänta en hem månad på det.

Här kommer i allafall månadens första... mestadels produkter från Linda Hallberg.






Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene samt Anger Mood Crayon från Linda Hallberg Cosmetics.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Över hela rörliga delen av ögonlocket: Arcturus från Linda Hallberg Cosmetics Metallic Mysteries II palett.
Glitter över rörliga delen av ögonlocket: från Glitter-y Eye Quad RoseBronze från Pixi by Petra.
Under ögat: Draco från Metallic Mysteries paletten.
Highlight i inre vrån: från Smashbox Cali Contour Palette.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: Top+Bottom Mascara Ebony från Ardell.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.




Läppenna: Cranberry från IsaDora (utgången färg).
Läppstift: 392 Color Riche Tanzania Rubis från Loreal.



Primer: Infinity Glass från Linda Hallberg Cosmetics.
Bas: Luminous Foundation 160C från Anastasia Beverly Hills.
Puder: Infinity Filter från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer, blush och highlight: från Smashbox Cali Contour Palette.
Blushtopper: Skin Glazing Adults Only från Nabla Cosmetics.




De va de hele!

Inga kommentarer:

Red Dragon Palette / Humming Bird Palette - Odens Eye Cosmetics.

Hade galet svårt att bestämma mig i morse, trött som attan och jag har en förmåga att bli sittande och pilla på telefonen istället för att s...