20 oktober 2019

Loreal X Karl Lagerfeld

Så har jobbarhelgen kommit och gått. Den blev ju lite kortare den här gången eftersom jag var hemma med migränattack i fredags. Så det har nästan känts lite snöpligt. Men ja ja, skönt ändå på nåt vis. I morgon är jag ju ledig igen.

För ett litet tag sedan spontanköpte jag Loreals Karl Lagerfeldt palett. De har ju givit ut en liten kollektion med den här paletten och några läppstift. Har inte koll på om det finns något mer i kollektionen också. Men paletten var väldigt fin i alla fall. Lite mer dämpade färger, men det går att göra en rejäl sotning men även kanske en lite lugnare nude:ig look om man skulle vilja. 199:- för nio skuggor är ett överkomligt pris tycker jag. Väl pigmenterade och fina att jobba med. Har ju inte testat alla ännu men fyra av dem fick plats i den här sminkningen. Den enda jag kände var lite besvikelse var den silvriga som jag har mitt på ögonlocket. Den är väldigt skir och svår att få att täcka. Men jag tänker att den kanske kan funka med en annan bas möjligen. Helt okej palett ändå.





Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Under brynet: Grädde från Färg.
Samtliga övriga skuggor: från Loreal X Karl Lagerfeld Eyeshadow Palette.
Eyeliner: Master Graphic Liquid Marker Eyeliner från Maybelline.
Under eyeliner vingen samt i underkant av ögonbrynet: Glitter Liner 10 Silver Sparkles från Isadora.
Mascara: Damn Girl! från Too Faced.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.







Läppstift från Nouba Cosmetics, har tappat numret.



Primer: Pore Filler Primer från NYX Cosmetics
Bas: Luminous Foundation 160C från Anastasia Beverly Hills.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Teinte Universelle från Yves Rocher.
Highlight:  Bombshell Bronze Starlet från BH Cosmetics.
Blush: Sweet Cheeks Glow Red Riot från NYX Cosmetics.



Som sagt, i morgon väntar ledig dag. Jag kommer garanterad göra en sminkning, har ju lite nytt som jag vill leka med.

Natti!

Inga kommentarer:

Wake Up, Bake Up, Make Up - Saints Angels Sinners x Funny Butter

Så, helgen har kommit och gått. Jag har inte mått bra, hängig, trött, allmänt under isen. Men idag kom mamma över och vi var ute en liten st...