19 oktober 2019

Sminkning nr 2 med Laila 2 - Blush Tribe

Efter min migränattack i går, stannade hemma från jobbet  var det dags för jobbarlördag, eller helg egentligen. Jag fick för mig att testa min nya Laila 2 palett från Blush Tribe. Ny palett i min samling, fick den för mindre än en vecka sedan. Den innehåller bara gröna nyanser och en gul. Så använder man den, så blir det grönt. 




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene samt Lock-It Concealer Cream från Kat von D.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Asiyah från Blush Tribe Laila 2 Palette.
I globlinjen: Naila från samma palett som ovan.
Över rörliga delen av ögonlocket: Ayana från samma palett som ovan.
Yttre vrån: Enchanted Forest från Make Up Geek.
Under ögat: Sehrish från samma palett som ovan.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Love Light Blinded By The Light från Too Faced.
Eyeliner: Epic Ink Liner från NYX samt under vingen Vivid Brights Vivid Halo också från NYX.
Glitter i inre vrån samt längs undre delen av brynet: Glitter Liner 11 Gold Sparkles från IsaDora.
Mascara: Damn Girl! från Too Faced.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.








Läppstift: Arctic Holiday Matte Lipstick 07 från Kiko.



Primer: Photo Finish Primerizer från Smahsbox.
Bas: Mont Blanc Sheer Glow Foundation från Nars.
Puder: Infinity Filter Light från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer och contour och blush: från The Cali Contour Palette från Smashbox.
Highlight: Love Light Highlighter Blinded By The Light från Too Faced.



Kanske inte min mest bästa... men det fick duga.


3 kommentarer:

makeupbyblowfish sa...

Riktigt snyggt tycker jag! Men du vet ju också hur mycket jag älskar grönt :D

marinamake sa...

Men hej, va kul att se dig här :-) Ja, den är fin paletten, tack för att du gillar. Jag kommer för alltid tänka på dig varje gång jag gör något grönt!

marinamake sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

First Class Desires - OPI

Lite lack... en gammal goding från OPI. Mina naglar är bara skit just nu, eller tja det är dom ju alltid. Går av hela hela tiden. Men hej oc...