16 augusti 2019

Juvia's Place - igen

Så har jag suttit i min hörna igen. Känns så skönt att sitta där och slappa och filosofera över vilken färg man ska välja idag då. Nu har jag målat om mitt bord med, så att hela hörnan är vit och allt känns mycket mera fräscht. Mycket nytt att leka med har jag ju också. Jag tog cykeln ner till en Second Hand butik som finns bara några hundra meter från oss för att se om dom möjligen hade stora gamla trasmattor som jag skulle vilja täcka golvet med. Jag håller ju till i källaren och golvet är inte så snyggt. Gammalt cementgolv, som är fläckigt, slitet och dåligt målat. Men dom hade inga, får fixa det på nåt annat sätt. En joggingrunda har jag avklarat också, så helt lat har jag inte varit idag. 




Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Cream White Out från Kat von D.
Under brynet: Grädde från Färg.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Custard från Juvia's The Douce Palette.
I globlinjen: Zohra från Juvia's The Saharan II Palette.
Mitt på locket: Marrakech från Juvia's The Saharan II Palette.
Yttre och inre vrån: Magic Dust Eyeshadow Dark Lullaby från MAC.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: från SophX Highlighter Palette från Revolution Makeup.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC samt längs kanten av hela eyelinern Glitter Eyeliner Jem från BH Cosmetics. 
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.






Läppstift: 08 från Coastal Scents.



Primer: Infallible Mattifying Base från Loreal.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation från Loreal blandat med Glow Serum Liquid Highlighter från Beautaniq Beauty.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Sun Bunny California Glow från Too Faced.
Highlight: från SophX Highlighter Palette från Revolution Makeup.
Blush: Sweet Cheeks Glow Red Riot från NYX.




De va de hele!

Inga kommentarer:

Saints Angels Sinners

I går dök det äntligen upp ett paket som jag väntat på i över en månad. Jag vet inte vad tullen håller på med... Men hur som helst så är det...