15 augusti 2019

Det kom ett litet paket...

Blev så glatt överaskad häromdagen när jag plötsligt fick ett paket i brevlådan. Via blogg/Insta/YouTube har jag lärt känna Emelie som har makeupbyblowfish. Vi till och med träffades i våras i Stockholm och hade en dag på stan där vi sprang runt på i varenda sminkbutik man kan tänkas hitta. Såå himla mysigt. Trevlig och mysig tjej som jag gärna träffar igen. Hon har spenderat sin semester i USA vilket hon gör varje sommar, sparar pengar och går bananas på sminkshopping. Jag är inte ett dugg avis... När hon kom hem bad hon om min adress och sa att hon hade köpt en grej till mig. Så jag visste att något skulle dyka upp, men inte vad och när. 

Blev såå glad. Superfina grejor. Liquid Fairy Lights Pixie Green från Pixi by Petra och Sweet Cheeks Glow Creamy Powder Blush Red Riot från NYX. Superfina grejor, älskar färgerna. Rouget är ett perfekt höst/vinter rouge.




Jag var ju så klart tvungen att testa på en gång. Igår skulle jag iväg på lite AW med kollegorna så vad passade inte bättre än att testa. Jag började med glittret från Pixie. Tyckte inte riktigt att rouget passade till den här looken, så det fick vänta till nästa sminkning.




Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced.
Under brynet: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Custard från Juvia's The Douce palette.
I globlinje: Tutsi från Juvia's The Tribe palette.
Yttre vrån: Sari från The Tribe palette samt en dutt Carbon från MAC.
Inre halvan av ögonlocket: Liquid Fairy Lights Pixi Green från Pixi by Petra.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Emerald från Kat von D's Alchemist palette.
Eyeliner: Ultra Precision Superliner Black från Loreal.
Mascara: the Colossal Volume Express från Maybelline.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.







Lo-Fi Lip Mousse Noise från Urban Decay.



Primer: Photo Finish Primerizer från Smashbox.
Bas: Infallible 24H Stay Fresh Foundation 120 Vanilla från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: O!Mega Bronze 104 Tan-Tastic! från Marc Jacobs.
Highlight: Glam Chic Baked Blusher från Kicks.
Blush: Illuminating Blush Poppy Pink från Kicks.
Mist: Makeup Fixer från Ofra Cosmetics.




Så annars hade jag en supertrevlig kväll på min chef's balkong tillsammans med henne och två andra kollegor (alla kunde inte komma). Vi babblade och tjoade så till den milda grad att till slut knackade grannen på och undrade om vi kunde dämpa oss lite. Oopps!

Trevligt hade vi och det kändes skönt att komma iväg för en kväll. Har varit väldigt mycket hemma på semestern. Som ju för övrigt är slut nu och jag börjar jobba på måndag. Buuhuu :-(

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...