31 maj 2019

Fredagssminket med allt möjligt

Så väntar jobbarhelg och här kommer fredagssminket. Ett litet samelsurium av allt möjligt. Lite glitter, fredag och allt. Syns som vanligt inte på bild. Jag har äääntligen tagit mig iväg för att klippa håret idag. Svek min ordinarie frissa för jag har svårt att få till det med tider när hon kan och när jag kan och jag måste ha tillgång till bilen, så nu var jag så jädrans långhårig att jag inte stod ut längre och ordnade en snabb tid på en salong i Gränby. Vill dock återvända till henne nästa gång jag behöver klippa mig. 

Nåja, fredagssminket var det...




Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced.
Under brynet: Coconut Shake från Loreal.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Zwicky från Linda Hallberg Cosmetics Infinity Palette.
I globlinjen samt i yttre vrån: skuggor från NYX Cosmetics Off Tropic Shifting Sand palette.
Inre halvan av ögonlocket: bas för rosa skuggan Eyeshadow Stick Spotlight från Viva la Diva samt skugga c/s Babydoll från Make Up Store. Glitter ovan på det i Neon Pink också från Make Up Store.
Under ögat: Singel Eyeshadow nr 57 från Nouba samt skugga från NYX paletten.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Amethyst från Kat von D's Alchemist palette.
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: The Colossal Volume Express från Maybelline.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade Medium Brown från Kat von D.







Studded Kiss Lipstick Roxy från Kat von D.



Primer: Infinity Glass från Linda Hallberg Cosmetics.
Bas: Lock-It Foundation Light 46 Cool från Kat von D.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Baked Blusher Glam Shic från Kicks.
Blush: Deep Throat från Nars.
Mist: H2 Glow Mist från Linda Hallberg Cosmetics.




Hoppas ni har en skön fredag alla, jag ska nanna kudden, jobb väntar i morgon igen.

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...