01 december 2018

Naked Cherry - Urban Decay

Jag shoppade lite på Kicks nu när det var Black Friday. Bla Infinity Deep paletten från Linda Hallberg som ni sett prov på i mina senaste två inlägg. Jag passade även på att köpa två paletter från Urban Decay. Naked Heat, som jag velat ha ända sedan den kom ut och Naked Cherry som jag velat ha ännu mera. Naked Cherry är ju helt i min smak när det kommer till färgerna. Såå läckra. Det är Naked Heat med, men brända toner som i Naked Heat har egentligen aldrig tilltalat mig 100%, men det är något med den som är så läckert så jag kunde inte motstå. Har aldrig riktigt brytt mig i de andra Naked paletterna, de är lite för nude-iga för min smak. Det är ju lite mera drag i dessa två, vilket passar mig perfekt.

Okej, så jag började med att testa Naked Cherry, det är ju ändå den jag gillar bäst. Kan inte låta bli att bli liiiite besviken. Inte så mycket drag i skuggorna som jag hade hoppats på. Särskilt inte den jag lade mitt på locket, Young Love. Typiskt, det är den jag tycker är finast i hela paletten. Fick den inte riktigt till att fästa och blev inte alls så metallisk som den ser ut i paletten. Slutade med att jag slängde på lite neonigt glitter bara för att det skulle hända någonting. Syns som vanligt inte på bilderna. Blir tvungen att försöka testa med en annan bas lite senare.




Bas för skuggorna: NYX Eyeshadow Base.
Skuggor Urban Decay Naked Cherry palette:
Hot Spot
Juicy
Bing
Devilish
Young Love
Privacy
Drunk Dial
Glitter: Neon Pink från Make Up Store mitt på locket samt under vingen.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: guldiga delen av Mineralize Skinfinish Barely Dressed.
Eyeliner: Eyestudion Lasting Drama Gel Eyeliner 24H Black från Maybelline.
Mascara: Masterpiece Rich Black från Max Factor.
Bryn: Mix & Match 1. Dark från Viva la Diva.






Urban Decay Vice Lipstick Cherry.



Primer: Mineral Infused Face Primer från E.l.f Cosmetics.
Bas: i.d. bareMinerals fairly light.
Puder: i.d. bareMinerals mineral veil.
Bronzer: 02 Bronze Shade: Warm Glow från The Body Shop.
Highlight: Guldiga delen av Mineralize Skinfinish Barely Dressed från MAC.
Blush: Cherry Blossom från Make Up Store.




Jaha hörrni, detta fick jag för mig att göra precis innan jag hoppade i duschen. En liten "jag har inget särskilt för mig på lördageftermiddagen sminkning".

Det är ju första december idag. Jag brukar alltid göra julig sminkningar varje dag fram till julafton. Juliga sminkningar för mig innebär att jag bara använder färger som för mig är juliga. Typ rött, grönt, guld och möjligen kanske lite silvrigt. Jag vet att jag brukar ha problem att komma på olika varianter och kombinationer ju längre fram i december vi kommer. Vi får se hur det går i år.

Så, nu är det slut på "vanliga" sminkningar på några veckor. Därtill kommer så klart också att jag bara använder röda läppstift. Tror inte jag har skaffat något nytt rött läppstift sedan förra året, så det blir en repris från förra december. Jaa, jag har röda läppstift så att det räcker fram till jul...

Inga kommentarer:

First Class Desires - OPI

Lite lack... en gammal goding från OPI. Mina naglar är bara skit just nu, eller tja det är dom ju alltid. Går av hela hela tiden. Men hej oc...