07 december 2018

Julsminkning nr 4 - svart och rött

Jaha, jag ligger fortfarande ett inlägg efter... igårkväll var vi ute med jobbet och käkade julbord. Så jag kom hem sent och hann inte lägga upp nåt här, så här kommer gårdagens julbordssmink. 

Kände för att göra en sotning, kanske inte så juligt, men jag twistade till det lite med rött under ögat.





Bas för skuggorna: Shadow Insurance från Too Faced samt HIP Cream Shadow Paint 909 Steely från Loreal.
Under brynet samt i globlinjen: skuggor från Kat von D's Shade&Light palette.
Över rörliga delen av locket: Mineralize Eyeshadow Cinderfella från MAC.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Luna från Anastasia Beverly Hills Aurora palette.
Eyeliner: Fluidliner Blacktrack från MAC.
Under ögat: Anger Mood Crayon från Linda Hallbergs Cosmetics med röda delen av Noubas Double Bubble nr 59 ovanpå. Ovanpå det glitter Rouge från Make Up Store.
Mascara: Masterpiece Rich Black från Max Factor.
Bryn: 24 Hour Super Brow Medium Brown från Kat von D.






Devil matte från Make Up Store.



Primer: Infinity Glass från Linda Hallberg Cosmetics.
Bas: Double Wear Stay In Place Makeup 1N2 Ecru från Estee Lauder.
Puder: Infinity Filter från Linda Hallberg Cosmetics.
Highlight: Luna från Anastasia Beverly Hills Aurora palette.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Blush: Blushon Bubble nr 48 från Nouba.



Julbordet med jobbet åts förövrigt i Saluhalen Åkanten i Uppsala. Riktigt mysigt, och gott. Som vanligt kommer man hem och är heeelt stoppad. Trevligt att få umgås med kollegorna på ett lite mer privat sätt. Det hinner man ju aldrig annars. Fick också ett ansikte på kollegorna från de andra tre butikerna nere på stan. De flesta har jag ju aldrig ens sett. 

Annars så har jag ju jobbarhelg... igen. Så mer smink kommer i helgen.

Natti, natti!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...