06 december 2018

Julsminkning nr 3 - grönt, rött och guld

Ligger lite efter här, har varit sena kvällar så jag har inte riktigt hunnit med. Så här kommer gårdagens smink. Det är sent i skrivandes stund igen, så jag ordar inte så mycket, måste komma isäng.




Bas för skuggorna: Prep+Prime 24-Hour Extend Eye Base samt Molten Eye Pen Tuscan Cypress från HM.
Under brynet: Grädde från Färg' s Chokladpalett.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Kakao från Färg's Chokladpalett.
Över rörliga delen av ögonlocket: Enchanted Forest från Make Up Geek.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Quarts från Färg's Chokladpalett.
Eyeliner: Eyeliner Gel nr 79 från Inglot.
Under ögat: Twist Up Metallic Eye Pen Golden Khaki från IsaDora.
Bryn: 24 Hour Super Brow Pomade från Kat von D.
Mascara: False Lashes Extreme Black Mascara från MAC.






Be Legendary Lipstick Made It Matte från Smashbox.



Primer: Infallible Mattifying Base från Loreal.
Bas: Double Wear Stay In Place Make Up 1N2 Ecru från Estee Lauder.
Puder: Infinity Filter från Linda Hallberg Cosmetics.
Highlight: Quartz från Färg's Chokladpalett.
Bronzer: Knäck från Färg's Chokladpalett.
Blush: Granatäpple från Färg's Karamellpalett.




Natti natti!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...