08 december 2018

Julsminkning nr 5 - guld

Gårdagens smink här... jobbfredag, precis som vanligt. Blev lite nöjd med den här faktiskt och fick flera komplimanger från kunder. Sånt känns alltid roligt.




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion.
Under brynet samt i globlinjen: skuggor från Kat von D's Shade&Light Palette.
Över hela rörliga delen av ögonlocket: Pigment Pretty It Up samt glitter Gold båda från MAC.
Eyeliner: Fluidline Dark Envy från MAC.
Under ögat: m/s East från Make Up Store.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Vivid Baked Highlighter Golden Lights från Make Up Revolution.
Mascara: Övre fransraden False Lashes Extreme Black Mascara från MAC, undre fransrden Mega Volume Miss Manga Punky Green från Loreal.
Bryn: Mix & Match Eyebrow Colour 1. Dark från Viva la Diva.






Millebaci Long Lasting Lip Color från Nouba.


Primer: Step 1 Skin Equalizer Smoothing Primer från Make Up For Ever.
Bas: Matte Foundation Milk från Make Up Store.
Puder: Infinity Filter från Linda Hallberg Cosmetics.
Bronzer: Sol de Rio Bronzing Powder från Sephora.
Blush: m/s East från Make Up Store.




Jag kämpar på med att försöka komma på olika kombos med juliga färger. Mest grönt, rött och guld. Men liiite andra färger också. Ur den synvinkeln är det mååånga sminkdagar kvar fram till jul, vi får se hur jag lyckas.

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...