01 oktober 2018

Vinröd höstsminkning

Så här kommer sminket från min jobbarlördag. Vet inte vad jag ska kalla de här färgerna, men de är en färgskala som jag gillar skarpt. Rött med dragning åt det brunlila eller lite vinrött. Supersnyggt! Särskilt nu på hösten tycker jag. 

Har använt en salig soppa av produkter.




Bas för skuggorna: Too Faced Shadow Insurance.
Under brynet: Cool från Make Up Revolution New-Trals vs Neutrals paletten.
Längs brynbenet ovan globlinjen: New-Tral från samma palette som ovan.
I globlinjen: Custom från samma palett som ovan.
Mitt på locket: American Rose från Coastal Scents Fall Festival palette, ovanpå det har jag duttat dit lite Stardust Foxy från Make Up Store (glittrar fint).
Yttre vrån: Americano från Make Up Geek.
Highlight i inre vrån samt under brynets högsta punkt: Eclipse från Anastasia Beverly Hills Aurora palett.
Eyeliner: Tatto Liner Trooper från Kat von D, samt under vingen glittereyeliner Soft Pink från Make Up Store.
Mascara: High Impact Mascara från Clinique.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.






Be Legendary Lipstick Made It Matte från Smashbox.



Primer: Step 1 Equalizer Smoothing Primer från Make Up For Ever.
Bas: Lock-It Foundation Light 46 Cool från Kat von D.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Murumuru Butter Bronzer från Physicians Formula.
Highlight: Eclipse från Anastasia Beverly Hills Aurora palett.
Blush: Blushon Bubble nr 48 från Nouba.




Min jobbarlördag som sagt... den slutade för övrigt i panik. Strax innan jag skall stänga är jag på väg in i fikarummet med min kaffekopp och passerar då förbi ett av våra optikerrum för stunden har stängd dörr, det var bara jag där. Plötsligt hör jag ett kraftigt och plötsligt skvalande inne ifrån rummet, som om någon plötsligt vänt upp och  ner på en hink med vatten från högre höjd. Först trodde jag att jag inbillade mig, men inser att skvalandet tilltar. Gläntade försiktigt på dörren in till rummet och inser att det "regnar" från taket. Panik!! Ner över all dyr utrustning alla hennes papper allt möjligt annat. Börjar i panik vimsa runt och försöka hitta ett nummer att ringa. Börjar tänka att jag måste börja torka, men vill inte gå in i rummet eftersom jag då hade blivit "regnad" på. Inte så fräscht för det var ju inte rent vatten som kom åkande.

Så klart händer sånt där alltid på en kväll och/eller helg. Både ock i det här fallet. Som tur var hade jag ju varit med för någon månad sedan när vi fick stopp i avloppet och äckelvatten rann ut över hela fikarumsgolvet, så jag hade lite koll på vart jag skulle ringa någonstans. Jag inser ju genast att jag kommer inte att kunna åka hem när jag ska, utan kommer att bli kvar långt efter stängning för att invänta jourkillen och min butikschefen (som vi nu äntligen har fått). Jourkillen kom ganska snabbt och började plocka ner plattor i taket och han utbrister "faaan vad mycket vatten"! Om en jourkille säger så, då är det mycket vatten.

Till slut dök också min chef upp och tjoade "skynda dig och koooom jag skjutsar dig till tåget"! panik igen, släppte allt jag höll på med, lämnade högar överallt oavstängda datorer och glömde logga ut mig... men hon var jättehygglig och race:ade ner på stan så att jag till slut ändå kom med samma tåg som jag alltid tar. Det var snällt, för annars hade jag fått stå kvar i butiken en timme till, mitt tåg hem hade gått 22:10 och jag hade varit hemma 23:10... inte kul.

Strax innan det här hände hördes kraftiga bankningar ovanifrån (ligger en foudcoort ovanför vår butik). Någon hamrade och bankade en lång stund så jag vet inte om någon råkat skada ett vattenrör eller vad som hände. Det simmade i alla fall omkring räkor och ris och diverse i vattnet (urk).

Har ingen aning om hur länge stackars rörpularen fick vara kvar, men igår när jag jobbade var det upptorkat men inte städat, innertaket är nedplockat och det står en byggfläkt i rummet som ska torka upp vattenskadorna.

Det som inte dödar en stärker en sa jag till min chef när hon suckade att livet är underbart ;-)

Inga kommentarer:

The Laila 2 Palette - Blush Tribe

Dags att spela in veckans Throwback Thursday video. Den här veckan fick det bli en gammal palett från Blush Tribe. Blush Tribe existerar int...