24 februari 2018

Saint & Sinner - Kat von D

Fredag var det, och jag glittrade som vanligt. Igår, form av Blue Moon från Make Up Store. Annars så har jag använt skuggor från Kat von D´s Saint&Sinner palett. 

Har haft en ledig helg, skulle ha jobbat egentligen men har ju bytt med en kollega så jag har två lediga helger i rad. Så himla smuttigt. Dock har jag haft en hård natt, barn som varit på vift och velat bli hämtade till höger och vänster, nattvak och oro över att de ska komma hem. Så lite sömn har det blivit. 




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Lock-It Concealer Creme White Out från Kat von D.
Under brynet: Amen från Kat von D´s Saint & Sinner palette.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Beaver från Make Up Store. 
Inre halvan av ögonlocket: Absolution från samma palett som ovan med glitter Blue Moon från Make Up Store ovanpå.
Yttre vrån: Sabbath från samma palett som ovan.
Eyeliner: Superliner Extra Black Gloss från Loral.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.






Velvet Lip Glide Le Palace från Nars.

Fick det här läppglanset i gåva på Sephora när jag hade fyllt år. Man får ju såna där små gåvor där när man är medlem. Det är inte ett full size. Nåja, det här är inte riktigt min färg. För mycket år orangea hållet. Plus att jag är ju inte en big fan av läppglans. Om det ska vara läppglans får de gärna vara mer svagt i färgen så att det inte syns när det flyter åt alla håll och kanter. Ett sånt här med mer färg har jag svårt att få till att stanna på läppen.


Primer: Photo Finish Foundation Primer från Smashbox.
Bas: All Nighter Waterproof Longwear Liquid Foundation Shade 2.0.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: Naked Illuminated Luminous från Urban Decay.
Blush: Baked Blusher Honeymoon från Kicks.



Sparade den här bilden bara för att man ser glittret. Me like. Glitter alltså.




Annars så sitter vi nu här på lördagskvällen, sex pers i soffan och tittar på mello. Det är det första jag ser av mello i år. I min mening ingen förlust om man ska se till vad som visas ikväll. Inte mycket som är nåt att ha.  Men, smaken är som baken. Ha en skön lördagkväll alla!

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...