26 februari 2018

Geleyeliner från Inglot

Jag fick ju två nya eyeliners i present av min ena dotter för någon vecka sedan. Måste ju testa dem så klart. Jag äger en sedan tidigare så jag känner ju till hur de funkar med konsistens och sånt, men färgerna är ju nya för mig. Började med den som är en blågrön ton, smaragdgrön skulle jag vilja säga. Supercool färg.  Den andra jag fick är blå, så den ska så småningom också testas så klart.




Bas för skuggorna: Prep+Prime 24-Hour Extended Eye Base från MAC.
Samtliga skuggor från Kat von D´s Shade & Light Palette:
Under brynet: Laetus.
Längs brynbenet ovan globlinjen: Lazarus samt Saleus.
Över rörliga delen av locket: Shax.
Highlight under brynets högsta punkt samt inre ögonvrån: Emerald från Kat von D´s Alchemist palette.
Eyeliner: Eyeliner Gel nr 87 från Inglot.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.






Läppstift: Studded Kiss Lipstick Plan 9 från Kat von D.



Primer: Infallible Mattifying Base från Loreal.
Bas: Infallible 24H-Matte Foundation 10 Porcelain från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronzer: Mega Bronzer Light Sun från Wet n Wild.
Highlight: Emerald från Kat von D´s Alchemist palette.
Blush: Metal Cherry från Make Up Store.




Annars så hade jag totalt hjärnsläpp i morse. Eller egentligen redan igår kväll när jag skulle sätta klockan på ringning inför jobbmåndagen. Hade ställt den en hel timme fel. Märkte inte det, utan klev upp gjorde mig i ordning som vanligt, blev skjutsad till tåget och kom fram som vanligt, när jag är på väg från tåget till jobbet får jag bara en sån där nackkänsla att något inte stämmer. Tittar på klockan och inser att jag borde varit på jobbet för en halvtimme sedan. Det var jag som skulle öppna butiken. Kommer till butiken och där står både kunder och två leveranskillar med leverans till butiken utanför. ÅNGEST! Jag hade helt enkelt tänkt fel när jag behövde kliva upp på morgonen och inte märkt det förrän det var för sent. Snacka om jag jag fick ett ångestanfall...

Så, nu ska jag lägga mig, och kolla ordentligt både på schemat och klockan ;-)

Inga kommentarer:

Orly - Loreal - IsaDora

Gjorde en rejäl ansträngning förra veckan och var lite "kreativ" ha ha.... Orkar knappt göra nåt med naglarna nu för tiden. Men de...