22 februari 2018

Modern Renaissance - Anastasia Beverly Hills

Har haft en ledig dag idag, så detta är gårdagens smink. Letade fram min Modern Renaissance palett från Anastasia Beverly Hills. Har inte använt den särskilt mycket sedan jag skaffade den. Har ju varit mycket skriverier om senaste paletterna därifrån, kritik för att de är otroligt smuliga och inte särskilt bra. Nu har jag ingen annan därifrån så att jag kan jämföra, men jag tycker att denna också är otroligt smulig. Man får vara otroligt lätt på handen när man doppar penseln i färgen och skaka av ordentligt för att inte få en massa nedfall.




Bas för skuggorna: Lock-It Concealer Creme White Out från Kat von D.
Samtliga skuggor från: Anastasia Beverly Hills Modern Renaissance palett.
Tempera
Warm Taupe
Venetian Red
Vermeer
Cyprus Umber
Eyeliner: Fluidline Blacktrack från MAC.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.






Amore Matte Metallic Lip Creme 09 Pure Mattness från Milani.


Primer: Infallible Mattifying Base från Loreal.
Bas: Infallible 24H Matte Foundation 10 Porcelain från Loreal.
Puder: Lock-It Setting Powder Translucent från Kat von D.
Bronzer: Mega Bronzer Light Sun från Wet n Wild.
Highlight: Pearl Matte Face Powder Pink Buttercream.
Blush: Seashell från Make Up Store.
  



Som sagt har jag varit ledig idag. Har haft huvudvärk hela dagen, som vanligt när jag är ledig... oh well, vi har i allfall varit ute och gått en lång stavgång jag och gubben. Solen sken och det gnistrade som bara den i snön och man kan känna att det värmer i ryggen. Såå himla skönt. Så hann vi åka iväg och storhandla också. Så lite nytta har vi gjort idag ändå.

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...