01 november 2017

Brunt med Nouba

En gång i tiden var jag ju faktiskt återförsäljare av makeup från Nouba. Till följd av det har jag ju förstås en massa skuggor och annat från märket. Jag gillar deras grejor, bra kvalité. Deras läppstift är fantastiska tex. Men idag var det skuggor jag använde, eller åtminstone en. Har flera av deras kvartetter. Fina färger, men ganska stillsamma.  

Eftersom jag fortfarande har bruna naglar med Golden Maharaja från Orly, så fick det blir brunt på ögonlocken med. 




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Lock-It Concealer Creme White Out från Kat von D.
Under brynet: m/s Saga från Make Up Store.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store samt Succubus från Kat von D´s Shade & Light palette.
Över rörliga delen av locket: Brun skugga från Ombretto Eyeshadow Quatro nr 628 från Nouba.
Dutt i inre vrån: Guldig skugga från Ombretto Eyeshadow Quatro nr 607 från Nouba.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Mascara: In Extreme Dimension 3D Black Lash Mascara från MAC.
Bryn: Dipbrow Pomade Ash Brown från Anastasia Beverly Hills.





Primer: CC Color Correcing & Blurring Primer från Lumene.
Bas: True Match Golden Beige från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från Loreal.
Bronzer: Earth Powder nr 51 från Nouba.
Highlight: Blush Coy från E.l.f Cosmetics.
Blush: Pink Mink från Avanya Minerals Cosmetics.



Läppstiftet är samma som jag använde igår. Lolita från Kat von D. Skrev igår om hur jag inte känner mig bekväm/gillar den här färgen men ändå har jag använt den i dag igen. Mest för att jag hade så bråttom att jag inte hann tänka ut vad jag ville ha till den här sminkningen, och den råkade ligga nära. Tyckte att den passade till detta. Men tja, någon favorit kommer det inte att bli.


Har ledig dag i morgon, skönt det. Ska till farbror doktorn och kolla upp blodtrycket igen efter att jag fick öka dosen för ett tag sedan. Och sen govänner ska jag äääntligen klippa mig!

Men nu så, tynger det i ögonlocken. Sängen hägrar.

Natti!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...