24 augusti 2016

Tröttdag

Okej så ibland så överträffar man sig själv... ja och nu menar jag inte sminket. Näe, men jag är ju alltid sen på morgnarna, hur tidigt jag än går upp så lyckas jag alltid fippla på så att tiden springer iväg och jag kommer iväg liiiite för sent för att inte behöva köra som en galning för att hinna i tid till jobbet.  Så i morse när klockan ringde vid 05 tiden så var jag sååå in i helsike trött, kände mig nästan sjuk. Så trött att jag slutar bry mig i tiden och allt... flyttar fram klockan en hel timme och somnar om. Det är alldeles för mycket för att mitt tidsschema ska funka när jag väl tar mig ur sängen. 

På nåt vänsters vis så lyckas jag ändå sminka mig i hygglig lugn och ro, så klart duscha, klä på mig och faktiskt sitta stilla och äta frukost och sätta mig i bilen i precis rättan tid för att komma i tid till jobbet. Hur gick det till?? Med en timmes kortare tid än vanligt... inte vet jag, men om jag lyckades med det i morse, varför gör jag inte det alla andra morgnar?? Fattar ingenting...

Kanske borde ställa fram klockan en timme extra varje morgon ha ha... Nåja, detta var vad jag hann fixa i fejset innan jag drog. Några skuggor från Make Up For Ever. Dom är super!




Bas för skuggorna: Urban Decay Eyeshadow Primer Potion
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Rörliga delen av locket: Single eyeshadow nr 564 från Make Up For Ever
Yttre vrån: Americano från Make Up Geek
Dutt i inre vrån: Single Eyeshadow nr 918 från Make Up Geek.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: They´re Real från Benefit.
Bryn: Aqua Brow 30 från Make Up For Ever.




Primer: Blur Primer från Kicks.
Bas: BB Skin Perfecting Cream 01 light från Clarins.
Puder: Nude Magique BB Powder från Loreal.
Bronzer: Milk Chocolate Soleil från Too Faced.
Highlight: IsaDora Face Sculptor Strobing Cool Glow.
Rouge: Make Up Revolutions Ultra Blush Palette All About Pink.



Läppglanset samma som i gårdagens inlägg, från MAC.




Tja, annars så har jag haft en mastodont arbetsdag, elva timmar lång. Har det så varje onsdag, avskyr det... Kommer hem som en urvriden disktrasa varje onsdag. Meeen, jag har ledig dag i morgon, dess då skönare!!

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...