02 februari 2016

Make Up For Ever

Ledig dag idag. Har fixat lite ärenden... bla kollat blodtrycket hos distriktssköterskan. Det var ok. Fick ju blodtrycksmedicin för första gången i mitt liv för ett par månader sedan. Men jag har känt mig lite yrslig på sistone och tänkte att det kanske hade sjunkit för lågt med medicinen. Men så var det inte, allt ok. Så min egen teori är att yrseln beror på stressen på jobbet helt enkelt. Hade ju en liten panikattack för lite sedan så det hänger säkert ihop med det.  Nåja, sen drog jag vidare till Itrim, där jag blev medlem för att äntligen ta tag i min vikt som jag varit missnöjd med länge, men inte riktigt orkat ta tag i. Nu jädrans... ska det bli ordning på torpet... fortsättning följer på den fronten.

Anyhow... så gjorde jag en sminkning innan jag drog iväg på äventyr... har ju en del nytt i skåpet. Så den här turkosa skuggan var jag ju tvungen att testa... från Make Up For Ever.




Bas för skuggorna: Take On The Day Eyeshadow Primer från Wet n Wild.
Highlight: Fine China från H&M.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Smog från Make Up Store.
Mitt på locket: D-236 från Make Up For Ever (om man går in på deras hemsida kan man även hitta ett namn på skuggan, inte bara ett nummer).
Yttre vrån: N-302 från Make Up For Ever.
Dutt i inre vrån: grön skugga från E.l.f Eye Transformer.
Eyeliner: Super Liner Extra Black Gloss från Loreal.
Mascara: The Rocket från Maybelline.
Bryn: Aqua Brow 30 från Make Up For Ever.




Primer: Smashbox Photo Finish Foundation Primer.
Bas: Clinique Even Better Foundation 24 Linen.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Milk Chocolate Soleil light/medium från Too Faced.
Highlight: E.l.f blush Coy.
Rouge: Blushon Bubble nr 120 från Nouba.



Läppglans: Glam Shine 201 Loyal Wild Rose från Loreal.




Inga kommentarer:

Oceanic Palette - Ace Beauté

Den här paletten har jag spanat in i många år. Har alltid velat ha den men fraktkostnader från det här företaget är svindyr. Och på det komm...