21 januari 2016

Steel Blue

Lite blått idag, hittade lite pigment jag beställt som prover från MAC. Har haft dem länge och vet egentligen inte om de är äkta MAC. Men det spelar ingen roll, de är pigmenterade och bra så de funkar ju. Försökte matcha mina blågråaktiga naglar... men lade till lite guldigt. 




Primer: Eyeshadow Primer Potion från Urban Decay.
Highlight: Fine China från H&M.
Längs brynbenet ovan globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Mitt på locket: pigment Steel Blue från MAC.
Yttre vrån: Danger Coming från Make Up Revolutions Give Them Nightmares palett.
Under ögat: Danger coming samt i inre vrån e/d 24 Carat från Make Up Store.
Eyeliner: Fluidline Black Ivy från MAC.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.
Mascara: The Rocket från Maybelline.




Primer: New Nude Magique Blur Cream från Loreal.
Bas: Infallible 24H Matte Foundation 10 Porcelain från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Bronzing Powder Gorgeous Glow från H&M.
Highlight: Sleek Highlighing Palette Solstice.
Rouge: från 10 Color Palette Glamorous Blush från BH Cosmetics.



Läppenna: Lip pencil 21 från Nouba.
Läppstift: Missy Lynn Color Lock Cloud 9 från BH Cosmetics.
Läppglans: Cyklamen från Face.

Hur gärna jag vill så funkar inte det här läppstiftet, har nyligen köpt det från nätet, så det är ju ofta en chansning när det gäller färgen då. men jaa.. sån här nude:ig färg funkar inte på mig. Jag ser ut som jag är död och håller på att kallna. Det ser dock bättre ut på bild än vad det gör i verkligheten. Det är också därför jag drar på ett svagt rosaaktigt läppglans ovanpå, för det tar bort gråheten litegranna.




De va de hele.... Nya dåd i morgon!

Inga kommentarer:

The Talk Is Cheap Palette - P Louise

Måndag igen... jag sov extremt dåligt, igen. Såå trött att jag nästan sjukanmälde mig. Sminket blev bara skit och allt kändes eländigt. Vi h...