20 januari 2016

Furious

Dags att gå till jobbet igen, haft fyra dagar ledigt. Skööönt! Jag hade dock tyvärr tiiiidig morgon i morse så inspirationen till sminket var inte på topp precis. Så detta var nog, förutom mina trista "flyttsminkningar" i förra veckan, det tråkigaste jag hittat på, på länge. Och min paintpot som jag använd som bas har börjat torka ihop lite, så den har "skrynklat ihop" mina redan skrynkliga ögonlock ännu mera ...gaaahh!





Bas för skuggorna: Paintpot Painterly från MAC.
Highlight: White Chocolate från Chocolate Bar Palette från Too Faced.
I globlinjen: Salted Caramel från samma palett.
Över rörliga delen av locket: Furious från MAD Minerals.
Yttre vrån: pigment från en av MACs julkollektioner Deep Blue Green.
Eyeliner samt kajal:  Gel Liner Black från Maybelline.
Under ögat: penna Green Metall från Make Up Store med Deep Glue Green ovanpå,
Dutt i inre vrån: blå skugga från E.l.f Eyetransformer Palette.
Mascara: The Rocket från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Studio Secret Professional Smoothing Resurfacong Primer från Loreal.
Bas: Infallible Stay Fresh Foundation 24H 015 Porcelaine från Loreal.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Wet n Wild Mega Bronzer Light Sun.
Highlight: Wet n Wild Coloricon Bronzer Reserve Your Cabana.
Rouge: från 10 Color Palette Glamorous Blush från BH Cosmetics.



Läppenna: Cranberry från IsaDora.
Läppenna: Amorous från MAC.




I går var jag i väg med min bil på verkstan.. Trodde att jag bara skulle laga en styrled. Jaha hörrni, det slutade med att jag måste skrota bilen... GAAAHHH! Från prickfri besiktning så sent som i september förra året till så mycket fel att det inte var värt pengarna att laga. Jädra skit! Jaa okej, min bil är typ 21 år gammal, men den har inte gått så långt och när den gick i genom besiktningen så tänkte jag att då hänger den väl med ett år till ändå. Så blev det inte....Skroten nästa alltså.


Inga kommentarer:

Dark Fantsy Palette - Beauty Bay

Okej, så i morse tänkte jag att det behövdes lite glitter. Det är fredag för det första och första dagen i den nya butiken. Stort, modernt, ...