17 januari 2016

Lila glitterfredag

Fredagssminket. Efter tre dagar av väldigt diskret neutralt sminkande slog jag till på lila och glitter, mina favoriter. Vi har ju flyttat på jobbet. Tre dagar av kånkande och bärande. Packa ner och packa upp. Fredagen var den första öppna dagen i nya lokalen som är mycket större och bättre planerad för verksamheten. Vi hade noga order om att vara klädda enligt kodex; skjorta, snyggskor osv. Så klart glömde jag skorna hemma och kavajen likaså. Hade tagit hem dem fast de alltid hänger på jobbet annars, men jag ville inte att de skulle försvinna i flytten så jag tänkte att de fick vara hemma så länge. Och så klart glömde jag ta med dem, så jag fick gå i vinterkängorna till snyggbrallorna hela dan.. ja ja... 

Hur som helst så blev det lila, och lite glitter. Äntligen. Tröttnat att ha mesiga "flyttsminkningar" de senaste dagarna. Så det kändes skönt att dra i lite mera. 

I skrivandes stund är det sminkfritt. Är faktiskt ledig i fyra dagar i sträck. Sååå himla skönt. 




Bas för skuggorna: Eyefix från Face samt Color Riche Eyecolour Pencil Lovely Lilas  från Loreal.
Highlight: m/s Vanilla från Make Up Store.
Längs brynbenet/ovan globlinjen: Simply Marlena från Make Up Geek.
Inre vrån: Blacklight från Make Up Geek.
Yttre vrån: m/s Minimalism från Make Up Store.
Glitter mitt på locket: Volume Million Lashes Top Coat Glitter från Loreal.
Dutt i inre vrån: Sugar Rush från Make Up Geek.
Eyeliner: Gel Liner Black från Maybelline.
Mascara: The Rocket från Maybelline.
Bryn: Dipbrow Pomade Granite från Anastasia Beverly Hills.




Primer: Mineral Face Primer från E.l.f.
Bas: Studio Fix Fluid NC15 från MAC.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Universal Complexion Palette Teinte Universelle från Yves Rocher.
Highlight: Highlighting Palette Solstice från Sleek.

Jaha, å jag tror visst jag glömde sätta på rouget... 




Läppenna: Fashion Boost från MAC.
Läppstift: Senorita från MAC.




Ja så detta är nog mera jag, än det mesiga som varit i tre dygn innan. Får se om det blir nåt smink under tiden jag är ledig. eller om det dröjer tills onsdagmorgon när det är dags att gå till jobbet igen.

Så länge, sminka lugnt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Riktigt snygga färger och ihop med läppstiftet.Me like.
Du är duktig.Kramis.Jennie.

marinamake sa...

Tack Jennie, en av mina favoritkombos!

The VIP Exclusive Palette - Arttitude Cosmetics

Idag skulle jag iväg och fixa ett nytt pass. Så jag passade på att filma min Throwback Thursday. Har använt Arttitude Cosmetics VIP Exclusiv...