26 februari 2015

Blixtsnabb sminkning...

Återigen hade jag ställt klockan fel igårkväll när jag lade mig, eller snarare tankeblunder. Har olika tider var och varannan dag, ibland skjutsar jag barn, ibland inte.... Så jag hade ställt klockan med en hel timme fel. Det händer då och då... Fick göra en brandkårsutryckning för att hinna bli färdig i tid. Men sminka mig hann jag ändå... med mer eller mindre lyckat resultat...




Bas för skuggorna: Eyeshadow Primer från Lumene.
Highlight: m/s Vanilla från Make Up Store.
I globlinjen: gråbeige skugga från Loreals La Palette Nude 01 Rosé.
Yttre och inre vrån: m/s Crystal Queen från Make Up Store.
Mitt på locket: m/s Bubble från Make Up Store.
Dutt i inre vrån: c/s Frosted Shine från Make Up Store.
Eyeliner: Super Liner Carbon Black Gloss.
Mascara: Volume Million Lashes So Couture från Loreal.
Kajal: Gel Liner Black från Maybelline.
Bryn: Super Liner Brow Artist 03 Brunette (penna) från Loreal.




Primer: Blur Primer från Kicks.
Bas: Longwear Blur Foundation Light Ivory från Lumene.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Bronser: Couleurs Nature Duo Poudre Soleil 01. Hâle léger.
Rouge: Baked Blusher Honeymoon från Kicks.



Läppstift: mitt absoluta favorit nude-läppstift... Freidas Nude från Loreal. Färgen har utgått. De reade ut det i somras, jag köpte tre stycken för de kostade bara 50 kr styck och när jag upptäckte hur bra färgen var för mig (som nude-ig) så passade jag på. Detta är första stiftet, som nu snart är slut. 




Jaha hörrni, nu sitter jag här och gäspar... har haft full anstormning på jobbet idag igen, men idag var vi iallafall ytterligare en personal. Man somnar ovaggad... ;-)

Natti. natti!

Inga kommentarer:

The Royal Europe Palette - Nomad Cosmetics

Sååå jäkla trött i morse. Trots att jag var ledig igår. Helt knockad när klockan ringde. Vi börjar ju liiite tidigare den här veckan pga av ...