27 januari 2014

Testfestsminkning :-) !


Har haft en ledig dag i dag, ja helgen med så det har varit lite långledigt, så himla skönt! Har inte gjort mycket alls, men vågade mig ut i stormen på en liten promenad. Trodde perukens skulle blåsa av... :-0 ! Inte skönt alls!
 
Jag tog mig iallafall tiden att ställa mig och göra en testsminking inför lördagens stora fest. Jag jobbar tyvärr på lördag, så jag blir tvungen att göra sminkningen tidigt på lördagmorgon innan jag går till jobbet, senare kommer inte att finnas någon tid, blir till att slänga sig i en taxi och åka direkt från jobbet till partajet.
 
 
Så jag har testat en par olika varianter för att se vilken jag gillar mest. Samma skuggor, bara en aning variation. Köpte ju någon sån där pro-Collection från MAC i julas, limited grunka, som jag direkt tänkte att de skulle bli bra till festen, så nu står jag här och testar... Den jag gjorde i lördags finns ju tyvärr inte på bild, men det här är vad det blev idag. Vet inte hur det blir nu på lördag dock... 
 
 
 
 
 
Primer: Eyeshadow Primer från Lumene samt från Sleek Primer palett: (rosa) Pink Frost mitt på locket, (lila) Ultra Violet i yttre vrån, (guld) Honey Money på brynbenet.
Highlight: MAC Pigment Vanilla.
I globlinjen: m/s Sophisticated från Make Up Store.
Inre vrån: Eye Dust från Sleek, Livid Lilac.
Yttre vrån: MAC Pigment Push the edge. Och även duttat lite svart Carbon från MAC precis i yttre v:et.
Glitter: i inre vrån ovapå Livid Lilac, från MAC glitter Pink.
Under ögat:  penna från Make Up Store, Purple Attraction med Push the edge ovanpå.
Eyeliner: Gel Intenza Eyeliner Violet Black från Loreal.
Mascara: Smokey Lash från Make Up For Ever.
Kajal: Gel liner black från Maybelline.
 



 
Bas: Sephora 10HR wear perfection Foundation clair light 22 naturel.
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Rouge: Blushon Bubble nr 50 från Nouba.
Highlight: MAC Mineralize Skin finish Lighscapade.
 


 
Detta blev inte bra... hade bråttom, vinglig linje och torra fnasiga läppar... tar nog inte ens den här färgen på lördag, vi får se.
Läppenna: Currant från MAC.
Läppstift: Diva från MAC.
 


Tja, hörrni, jag vet inte... men jag tycker att jag ser ut mest som jag gör varje dag... men så är det när man sminkar sig mycket även till vardags, det blir liksom ingen skillnad när man sen försöker få till det till en festsminkning :-(  , joo lite glitter har jag ju petat dit, men det gör jag ju ibland även till vardags. Ja ja, vad väl en bal på slottet....

En suddig bild... för att glittret syns lite bättre då, och en mindre suddig...

Jag önskar jag kunde ha ett par lösfrallor till detta, men jag är ju konstant glasögonbärare och det är stört omöjligt att ha lösfransar då, det tar i glasen så mycket att det är omöjligt att blinka, det går liksom inte... :-(

Tja någe mer testande inför lördagen blir det inte... nu är det jobba som gäller ända fram till nästa fredag igen... ja ni läste rätt, alla dagar fram till nästa fredag, elva dagar i sträck... Skulle varit ledig på måndag, men då är jag på kurs... Suck!

Men vi höres, sminka lugnt!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...