26 januari 2014

Madly in Love with Miami, Spellbinding

Så har helgen kommit och gått igen... fort går det. Har varit med barnen hos min bror i Uppsala. Alltid lika skönt. Igår stod jag i badrummet och gjorde en testsminkning inför festen som kommer nästa helg med jobbet, MAC pigment användes... fick tyvärr inga bilder på den sminkning eftersom jag glömt kameran hemma. Lila med svart/silvrigt glitter... vet inte om jag återskapar den nästa helg vi får se, och den kommer väl här efter nästa helg i såfall.
 
 
I fredags blev det denna sminkning... också lite åt lila, fast mer plommon och lite murrigt.
 
 

 
Bas för skuggorna: Lumene eyeshadow primer.
Highlight: Grädde från .färg (Makeupstudion).
I globlinjen: m/s Sophisicated från Make Up Store.
Mitt på locket: Madly in Love with Miami från H&M.
Yttre vrån: m/s Spellbinding från Make Up Store.
Eyeliner: Gel liner Violet Black från Loreal.
Under ögat:  penna från Wet n wild, Amethyst med Spellbinding ovanpå.
Mascara: Smokey Lash från Make Up For Ever.
Kajal: gel liner black från Maybelline.
 


 
 
Bas: från Sephora
Puder: Perfect Loose Powder från IsaDora.
Rouge: Seashell från Make Up Store.
 



Det var det hele....

Jag har ju faktiskt ledigt i morgon också... så himla skönt. Jag har en jobbperiod som består av elva dagar varav jag jobbar tio... men sen kommer min helg när jag får vara ledig tre dagar i sträck, såå ledig i morgon alltså. SKÖNT! Inga särskilda planer, några ärenden som ska fixas annars är det lugnt.

Ha det gott så länge alla! Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

Juvia's Place

Fick bli en blå look i morse. Jag har filmat den för kanalen. Tänkte att jag skulle starta en serie på kanalen där jag gör monocromatiska lo...