18 augusti 2013

Bussåkarsmink

Söndagkväll, helgen slut... igen. Jag har två veckor till nästa lediga helg... Har haft barnen hos mig i helgen och vi har myst och tagit det lugnt, ägnade oss åt att baka lite igår. Idag följde jag med dem tillbaka till pappa igen, så jag satte på mig lite smink när jag nu skulle ut och röra mig bland folk. Har ju ingen bil nuförtiden (men snart), så jag får åka kommunalsnöre, det tar fyra timmar fram och tillbaka.... suck!
 
 
Detta liknar lite det jag gjorde i inlägget innan... ni får stå ut ändå...
 
 

 
Bas för skuggorna: Eyefix från Face och lila skuggpenna, Clubbing, från Viva la Diva.
Highlight: Ljus skugga från namnlösa 88-paletten.
Över rörliga delen av locket: m/s Dita från Make Up Store.
Under ögat: penna Deep Blue Sea från Make Up Store med m/s Varieté ovanpå.
Yttre vrån: m/s Varieté från Make Up Store.
Eyeliner: Gel liner Sky Line från Coastal Scents.
Kajal: Ultramatte Black från Joe Blasco.
Mascara: Wonder Perfect Mascara från Clarins.
 


 
Bas: 200 Ivory från Mary Kay.
Puder: Loose Powder Milk från Make Up Store.
Rouge: Dirty Plum från MAC.
 
Läppglans: Cyklamen från Face.
 



Tja, det var min bussåkarutstyrsel... är åter i soffan, med dator och TV precis som vanligt... Ha en skön kväll alla.

Sminka lugnt!

Inga kommentarer:

I morse var det återigen dags att filma in veckans video till min Throwback Thursday serie på kanalen. Så det fick bli en gammal palett från...